Idag fungerar företaget både som grossist och återförsäljare av träningsutrustning. De har direktkontakt med ett fyrtiotal leverantörer i 10 länder, vilket ger dem bra marginaler och konkurrenskraftiga priser.
Vi har gjort den långa resan, det snabba hade varit att vi hade kontaktat någon befintlig och tagit in hela deras sortiment. Men då hade det ju blivit på bekostnad av sämre marginaler, eller högre priser till slutkund, förklarar Marcus.
För att fortsätta växa satsar Nordic Fighter nu på e-handel mot privatkunder. Nyligen anställdes Nathalie Hedström som e-handelschef, och hon ser stor potential att dubblera försäljningen inom ett par år.
Inom e-handel är det så i vanliga fall så att man ökar med några procent jämfört med tidigare år. Men i och med att vi inte har jobbat så aktivt med optimering och utveckling av vår konsumentinriktade e-handel här tidigare, så finns det så otroligt mycket att ta, säger Nathalie.
Enligt Sydnärkenytt planerar Nordic Fighter att bredda sitt sortiment online för att nå en större grupp kunder.
I dagsläget så har vi ett sortiment som lite mer riktar sig mot dem som är väldigt inbitna i träning och företagskunder. Där behöver vi utveckla och kika på ett lite annat sortiment som är lite bredare och som kan nå en större grupp än i dagsläget, säger Nathalie.