ANNONS

Från förlust till miljonvinst - supertillväxt för e-handlaren: "God marginal"

Grundarna Madelene och Ilia
"Ett mer genomtänkt utbud".

Modeföretaget Madlady.se presenterar en imponerande årsredovisning för räkenskapsåret 2024. Bolaget visar upp en kraftig tillväxt och en markant resultatförbättring jämfört med föregående år.

Nettoomsättningen för 2024 uppgick till 70,5 miljoner kronor, en ökning från 42,7 miljoner kronor under 2023.

Företagets tillväxtmål har uppnåtts med god marginal, och vi har under året ökat omsättningen med 60 procent samtidigt som vi bibehållit ett starkt resultat, meddelar man.

ANNONS

Resultatet efter finansiella poster vände från en mindre förlust på cirka 26 000 kronor 2023 till en vinst på nästan 10,9 miljoner kronor 2024.

Årets resultat efter skatt landade på nära 7 miljoner kronor. Även soliditeten har stärkts och uppgick vid årets slut till 50,2 procent, jämfört med 36,8 procent året innan.

Under 2024 har Madlady fortsatt sin starka tillväxtresa med fokus på ett mer konsoliderat och genomtänkt produktutbud. Vi har fördjupat vårt arbete med materialval och produktutveckling för att möta våra kunders behov på ett ännu mer relevant och hållbart sätt.

"Stor framtida potential"

Företaget har också förstärkt sin närvaro på befintliga marknader och sett fortsatt tillväxt på de marknader man etablerade under 2023.

Dessutom ser vi tydliga signaler från nya marknader med stor framtida potential.

Trots den starka utvecklingen medger bolaget att de även 2024 påverkats av global inflation och en fortsatt osäker omvärld. Strategin för att hantera detta har varit att "hålla ett tydligt fokus på kundens behov och på att vidareutveckla våra produkter".

"Stärka teamet med nyckelkompetens"

Företaget gör nu en utdelning till aktieägarna på 3 miljoner kronor samt en återbetalning av villkorade aktieägartillskott på drygt 5 miljoner kronor.

Inför 2025 satsar vi på fortsatt tillväxt i befintliga marknader samt expansion till nya. Vi kommer att vidareutveckla våra produktkategorier och bredda vårt erbjudande mot nya kundsegment. Fokus ligger även på att stärka teamet med nyckelkompetens och att förbättra logistik och infrastruktur, skriver företaget.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.