Anställde en person i månaden, mitt under en brinnande pandemi.
Homage grundades hösten 2018 som en eventbyrå med tre anställda. På fem år har byrån utvecklats till en 360-byrå med 50 medarbetare och 150 personer i sitt nätverk av eventpersonal. Detta trots en pandemin som satte käppar i hjulen för hela branschen. Då många andra företag drog i handbromsen och hade en mer försiktig inställning till att växa under pandemin, trampade Homage istället på gasen. Under tiden anställde byrån i snitt en person i månaden och både år 2020 och 2021 lyckades företaget öka sin omsättning med 100 procent.
Jag säger inte att det var lätt, men det går att arbeta med fysiska aktiveringar, med eller utan restriktioner. Under denna utmanande period upptäckte vi nya affärsområden, och med ett lösningsorienterat mindset har vi flera lyckade projekt att se tillbaka på tillsammans med våra kunder, säger Joakim Berggren, partner på Homage i ett pressmeddelande.
Sedan starten har Homage breddat sitt erbjudande och idag besitter de kompetenser inom såväl konceptutveckling och design, som fysiska varumärkesupplevelser och digital marknadsföring.
Det känns fantastiskt roligt att vi får aktivera alla våra kompetenser och jobba med kunder som efterfrågar olika tjänster. Idag arbetar vi med alltifrån interna employer branding aktiviteter, till stora events och globala TikTok-kampanjer, säger Jonas Linder, partner på Homage.
Partnertrion har också utökats med två ny partners, Siri Hemsley och Niklas Söderberg. Med Siri Hemsleys intågande fick också det digitala erbjudandet ta allt större plats.
Det digitala erbjudandet grundar sig i influencer marketing, men har under åren utvecklats till både content-produktion, strategi och hur vi på innovativa sätt kan nå ut till en större publik. Tidigare i år genomförde vi bland annat en B2B-influencer kampanj på LinkedIn i syfte att nå e-handlare i Sverige, med mycket goda resultat, säger Siri Hemsley, partner på Homage.