Matsmart har vuxit stadigt de senaste åren, och nyligen meddelades det att bolaget flyttar hela sin logistik till Örebro.
LÄS ÄVEN: Matsmart lägger 140 miljoner på nytt lager: "Vår största investering hittills"
Men det händer även andra saker på logistikfronten hos Matsmart. Bland annat inleder e-handlaren nu ett samarbete med leveransuppstickaren Foodora, som går ut på att de ska sälja Matsmarts produkter i sina dagligvarubutiker.
När vi öppnade vår första Foodora Market tog det bara några veckor tills vi var insåg att det fanns en stor efterfrågan för att lansera flera. Behovet av snabb hemleverans av dagligvaror är enormt och då är det också av största vikt att göra detta på ett så miljövänligt sätt som möjligt, säger Hans Skruvfors, koncernchef på Foodora, i ett pressmeddelande.
Med det nya upplägget ska konsumenterna få varor som Matsmart tagit hand om hemskickade med snabb leverans, något som parterna menar ska leda till minskat matsvinn.
Vi har en tydlig strategi av miljövänliga transporter - prioritera cyklar, el-scootrar, omställning till elbilar och robotar som Doora samt ser nu även över miljöarbetet i butiksledet. Jag är övertygad om att vi tillsammans med Matsmart kan göra en positiv skillnad runt om i hela Sverige
LÄS ÄVEN: Leveransutmanaren intar tre nya städer - "håller ett högt tempo"