Totalt hade bolaget 350 000 beställningar under 2024.
Once Upon tillskriver sin framgång sitt fokus på hållbarhet, innovation och användarupplevelse.
Bolaget arbetar aktivt för att alla tryckeripartners ska använda 100 procent förnybar energi senast 2026, och av de sju tryckerier man samarbetar med har tre redan uppnått detta mål. Kunder i över 40 länder kan dessutom välja ett mer hållbart papper med lägre klimatpåverkan.
Vårt engagemang för hållbarhet, produktinnovation och våra kunder är fortfarande kärnan i allt vi gör. Detta inkluderar inte bara våra miljömål, utan också vårt åtagande att skapa en positiv och inkluderande arbetsplats för våra anställda, så att de kan trivas och utvecklas tillsammans med oss. Genom detta strävar vi efter att skapa positiva effekter i världen – både inom vårt företag och i de samhällen vi verkar i, säger Lina Andersson.
Australien har under fjolåret gått om Sverige, och blivit företagets tredje största marknad med en tillväxt på 58 procent. De största marknaderna, i storleksordning, är: Tyskland, Nederländerna, Australien, Sverige, Storbritannien, Västeuropa och USA.
I år strävar Once Upon efter att stärka sin närvaro i de olika länderna, stärka engagemanget och investera i tillväxt.
Once Upon grundades 2016 och är tillgänglig på 12 språk. Företaget har 80 anställda på kontor i Skellefteå (huvudkontor), Stockholm, Umeå, Piteå och Örnsköldsvik.