Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 februari, 2016 kl. 14:42 #180951ZtradeDeltagare
Efter att ha läst runt lite på nätet känns det som man kan få vänta sig gråhårig innan önskade kopplingar görs
Jag har läst lite om https://vismaspcs.se/integrationslosningar/visma-eekonomi/ovrigt/xml-import tidigare, känns som det kan vara en lösning när man läser om det. Men jag har varit i kontakt med Eekonomi supporten och enligt dem går det inte att importera .xml mallar i just Eekonmi…
Som litet bolag vill man gärna ha en beprövad och färdig produkt och inte betala för att någon ska bygga tjänsten för en då de känns som det kan bli kostsamt.
Som det ser ut nu blir det att byta till fortnox eller e-conomic för vår del.
24 februari, 2016 kl. 11:40 #180883ZtradeDeltagareÄr intresserad av bra tips i Kungsbacka, även Göteborg intressant.
20 november, 2015 kl. 09:36 #179916ZtradeDeltagareDock är alla extra steg en börda och tar tid, en avvägning mellan tid/kostnad/varumärke/snygg faktura kommer nog snabbt att bli ett samtalsämne i fikarummet.
20 november, 2015 kl. 09:32 #179915ZtradeDeltagareHur många orders/dag handlar det om?
En ekonomisk lösning för ett mindre företag skulle kanske vara ett hederligt excel-dokument.
Får du ut allt som CSV kan du öppna det i excel och separera informationen i olika kolumner för att sedan hämta in informationen till en färdig fakturamall.Därefter kan du spara fakturan/följesedeln som en PDF direkt i excel för att maila eller skriva ut.
Gör du bara mallen för hur det ska hanteras och sedan använder ett macro, så är det gjort med två-tre knapptryck när det är ”up and running”.
18 november, 2015 kl. 22:38 #179894ZtradeDeltagareSitter med exakt samma funderingar.
DHL säger till och med själva att dem inte har en kostnadseffektiv tjänst utanför Sverige när man pratar om en ServicePoint liknande tjänst.Postens mypack har ca 150-165kr för kolli upp till 3kg till våra grannländer.
Blir löjligt dyrt att ta närmare 199kr inkl. moms i frakt om man säljer varor för under 100-lappen.Har hört att man UPS är snabba på att ge rabatt bara man ringer och fråga efter priser.
Enligt deras hemsida var de jäkligt dyra priser (3-400 för några få kilo om jag minns rätt), samtidigt läste jag någonstans att man lätt kan pruta 70-80% på deras priser.
Har inte hunnit med att kontakta dem själv ännu, men kanske kan det vara något?Ni e-handlare som skickar till grannländerna:
Har ni dyrare varor och bättre marginaler?
Grymma leveransavtal?Ett mål jag vill uppnå är att kunna erbjuda kunder i grannländerna en fraktkostnad på 99-139 kr för leveranser på upp till 3 kg i en 25x25x25 kartong.
Är det omöjligt får vi vänta in drönarleveranserna tror jag16 november, 2015 kl. 12:13 #179859ZtradeDeltagareFinns det någon av dessa chat-tjänster som har inbyggd SMS-tjänst?
SMS kanske inte känns helt 2015 med alla facebook-messenger, kik, och alla världens meddelande-appar som finns på marknaden, men det fungerarDet händer att man får in en och annan felaktig mejladress, det vi gör då är att ringa kunden, vilket tar tid.
Jag tänker mig att det kan vara ett smidigt sätt att nå ut till kunder som inte svarar på telefon(alt. skippar man ringandet helt), då vi inte har något mobilnummer på företaget kan vi inte SMS’a den gamla hederliga vägen, därför skulle det vara smidigt med en chat/sms kombo då vi är nyfikna på att börja använda oss av en chat-tjänst i vår butik.
Finns det inte ett färdigt chatt/SMS program kanske jag gett någon en affärsidé om inte annat, jag kan vara förste pilot på det programmet!
16 november, 2015 kl. 11:46 #179857ZtradeDeltagare@Seinfeld 84807 wrote:
Vi har skrivit i våra köpvillkor att vi utan förvarning höjer eller sänker priser på både artiklar och frakt. Har inte höjt så mycket på artiklar men dock fått följa med i fraktkostnadsökningar och inte ett klagomål. ”Som nått fram till oss”
Bra idé, ju mer kundkontakt man har, ju mer förstår man vikten av att vara extra tydlig med allt man gör (och inte gör).
Man kan inte ”friskriva” sig tillräckligt i dagens samhälle då sunt förnuft mer ofta än sällan är en bristvara.
För att ta frågan en nivå upp.
Aviserar ni att köpvillkoren uppdateras?11 november, 2015 kl. 20:31 #179805ZtradeDeltagareJapp, det är ju där skon klämmer.
Ivrig att komma igång och få in första ordern i butiken.Men men, då får vi uppdatera lite priser en mörk november-natt när ingen är inne och handlar på sidan Alla är vi barn i början…
6 november, 2015 kl. 21:46 #179750ZtradeDeltagareVi använder DHL’s onlinebokning (http://www.dhlmultishipping.se) och där kan man välja om man har A4-ark som jag länkade till tidigare eller om man har skrivare som har etiketter på rulle.
Finns lite olika alternativ av a4-ark också tror jag…
6 november, 2015 kl. 09:01 #179743ZtradeDeltagareNu kan jag vara fel ute, men med en etikettbredd på 62mm tror jag inte DHL’s adresslappar ryms på den ytan.
Vi har en liknande(äldre) modell som vi endast använder till adresslappar på posten-brev.
Eller när man ska märka upp någon kartong/produkt på ett vettigt sätt.Till DHL’s adresslappar använder vi vanlig bläck/laserskrivare och vanliga a4 blad som har tre liggandes ”klisterlappar”/A4 (http://www.packoplock.se/dept/STE-Transportetikett-Laser_82885/SWE/SEK)
-
FörfattareInlägg