Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
19 juni, 2018 kl. 08:19 #185373YvonneDeltagare
Jag skickar faktura på 250:- för outhämtad försändelse, och har dom betalat med kort återbetalar jag mellanskillnaden.
Jag är sjukt less på att jag som företagare ska betala massa pengar på att folk inte orkar hämta ut sina paket.
Någon gång har en kund hört av sig med en godtagbar förklaring, tex fel i mobilnummret eller annat och då brukar jag stryka avgiften och skicka igen, men oftast hör man ingenting.
De flesta betalar.
Jag har inte haft så många men nån i månaden.28 februari, 2018 kl. 17:07 #184557YvonneDeltagareDitt EORI nummer ska användas vid import och du ska inte betala momsen då, utan du ska bokföra inköpet som ett vanligt inköp. Sedan ska du bokföra moms på ett monetärt tullvärde enl de dokument som den som sköter importen skickar till dej alt Tullverket om du sköter allt själv.
Du ska alltså samtidigt redovisa ingående och utgående moms så det blir ingen kostnad.
Ditt EORI nummer ska vara klart synligt på paketet, jag brukar be leverantörerna skriva in det på Adressrad 2 för säkerhets skull, fungerar bra!2 februari, 2018 kl. 09:36 #184740YvonneDeltagareVi gör så ibland, eller gjorde innan vi fick så mycket paket. Då skrev vi bara i meddelandefältet att vi lämnar själva, så kom de inte förbi.
Men bäst är nog att prata med terminalen först så det är ok med dom. Alltid bra att ha en lokal kontakt. DHL är jättebra att ha att göra med är min erfarenhet.27 november, 2017 kl. 14:55 #184346YvonneDeltagareJag väntar tills paketet kommit tillbaka, makulerar fakturan och skickar en ny faktura på 250 kr för alla kostnader. Detta har jag även skrivit in i köpvillkoren.
21 oktober, 2017 kl. 14:13 #184246YvonneDeltagare@BrunoH 90708 wrote:
Hej
Nu är jag kanske helt ute och cyklar men dhl i Tyskland blir dhl i Sverige.
Däremot db schenker blir i vissa fall postnord.Hmmm konstigt, man brukar kunna lägga till avisering via sms.
DHL Tyskland blir märkligt nog PostNord i Sverige, man kan ju tycka att det borde fortsätta vara DHL.
7 juli, 2017 kl. 14:52 #183871YvonneDeltagareHerre gud, vad håller dom på med på Schenker!!!
Vi väntar på 3 mycket viktiga pallar som dom tydligen slarvat bort där i Stockholm, först var endast en försvunnen och nu tydligen alla tre.
Leveransen är redan försenad en vecka och de har talat om för oss att de minsann har 30 dagar på sej att leta…men det är ju för tusan pallar vi pratar om, jag kan förstå om ett paket ramlar emellan nånstans…Varorna på pallarna är dessutom specialtillverkade till oss, så det är inte bara för leverantören att skicka nya…
30 maj, 2017 kl. 09:53 #183589YvonneDeltagareDet visade sej att tiden som systemet registrerat som utkörningsförsök inte stämde med den faktiska tidpunkten.
Min återförsäljare stängde tydligen en timme tidigare dagen före Kristi Himmelsfärd och då hade såklart DHL försökt leverera då.Annars brukar tiderna stämma bra i deras system.
26 april, 2017 kl. 08:46 #183562YvonneDeltagareJag har köpt den kassan tidigare men den fungerade inte alls, supporten är helt kass och lovade pengarna tillbaka men gjorde aldrig någon tillbakabetalning… jag bråkade i över en månad innan jag fick gå via PayPal för att få tillbaka pengarna
Snabbkassan från Canin kan jag annars rekomendera (den överst) helt otrolig support och väldigt hjälpsamma, de har hjälpt mej med andra moduler som inte passat med deras kassa då jag trott att det var deras kassa som strulade. Jag har använt den kassan i flera år. Köp supportalternativet
Jobbar du åt dom? Då kan du hälsa dom att de behöver jobba med kundsupporten
4 mars, 2017 kl. 11:59 #183338YvonneDeltagare@Jolo 89410 wrote:
Hej!
Är kostnaden för Trustly en fast summa per transaktion eller procentuell?
Beror nog på vad man förhandlat fram, men jag har en liten % + en fast summa på varje köp, jag är nöjd med min deal.
3 mars, 2017 kl. 18:49 #183336YvonneDeltagareJag använder mej av Trustly för bankbetalningar, fungerar med 11 svenska banker och kunden bekräftar köpet med antingen bankdosan eller Bank-ID. Är väldigt nöjd!
-
FörfattareInlägg