Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2011 kl. 07:56 #127471whyldDeltagare
Jag håller med Kodmyran ovan.
1. För att snabbt få rätt på titlarna använder du den automatiska funktionen.
Annars blir det mycket jobb att ändra
2. Sedan går du enskilt in på varje produkt och slipar på titlarna på de produkter du vet behöver sökmotoroptimeras för ytterligare sökord utöver de som redan finns i titeln.16 juli, 2009 kl. 08:54 #106551whyldDeltagareJag tycker att svenska folket redan är för stressade och ska ha allt gjort idag. Själv är jag anhängare av ”mañana mañana”-kulturen och jobbar för ett långsammare samhälle.
29 juni, 2009 kl. 20:45 #106389whyldDeltagare@ducedo 1101 wrote:
@whyld: Efter en snabb titt på sajterna så känns kontorsmateriel.eu inte lika seriös. Dessutom tror jag att du skulle kunna framhäva fraktfritt bättre i butiken. Däremot så är det en intressant undersökning och jag skulle gärna höra mer om det slutgiltiga resultatet.
Nej, kontorsmateriel.eu är, som sagt, under utveckling och texter mm håller på att skrivas ihop för att vara mer lik Lilon.se, och jag beräknar att vara klar med det under sommaren, lagom till att studerande, skolor och företag öppnar igen och ska ha nytt kontorsmaterial.
Ska även kolla på hur det fraktfria ska framhävas.
Tack för feedbacken!22 juni, 2009 kl. 20:32 #106365whyldDeltagare@Dan 1070 wrote:
whyld: Kan man få se de olika butikerna? Vore intressant att se hur du säljer in fraktfritt osv och hur fraktkostnader visas.
Javisst. För tillfället håller jag dock på att omarbeta texterna/villkor mm på den med fraktfritt för att överensstämma med den första webbutiken. Samt har jag i veckan tagit bort kortbetalningen på den fraktfria då jag är igång med att byta leverantör och även produktutbudet ska uppdateras med fler produkter. Även information om leveranstid skiljer sig i skrivande stun, vilket kan påverka. Så i stort sett är den fraktfria inte lik sig från förra veckan.
Frakt tillkommer: Lilon.se (fraktkostnad visas under varukorgen när något läggs i varukorgen, totalsumma visas dock ej förrän innan man bekräftar köpet)
Fraktfritt: Kontorsmateriel.eu
Har tidigare skrivit lite om min plan för testet här: Nylansering av Kontorsmateriel.eu
22 juni, 2009 kl. 20:03 #106363whyldDeltagareJag håller just nu på med ett test där jag vid sidan om varann driver två webbutiker med liknande sortiment. En där fraktkostnad tillkommer och en där det alltid är fraktfritt och frakten är inbakad i priset.
Testet är dock bara i startfasen och jag beräknar att köra igång det ordentligt efter sommaren. Någon vidare analys av de siffror jag hittills fått in har jag dock inte gjort, men de ser, efter ca ett år (har inte jobbat aktivt med testet under detta året), ut så här:Avslutsfrekvens i butiken där fraktkostnad tillkommer: 1,73 %
Avslutsfrekvens i butiken där fraktkostnad ingår i priset: 1,64 %Saker som kan påverka är bland annat varumärkeskännedom om butiken, betalningssätt, information på webbplatsen mm. I detta fall har den ena butiken funnits 2 år längre, betalningssätten har varit detsamma och informationen på webbplatserna har skiljt sig.
Men, som sagt, detta är mycket preliminära siffror då testet ännu inte riktigt är satt i verket.
-
FörfattareInlägg