Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2014 kl. 11:19 #176606wennerholmDeltagare
Marknaden är vad den är, vi har 3 olika intressenter som kommer och tittar på lokalerna idag vilket känns helt ok med tanke på att vi la upp annonsen för mindre än ett dygn sen.
30 november, 2012 kl. 09:13 #156465wennerholmDeltagareVi har också märkt en viss ökning i konverteringen de senaste tre veckorna, men då ska man kanske nämna att vi haft en viss ”dipp” i både konvertering och försäljning kring mitten av hösten, så det är snarare en tillbakagång till normala nivåer än ett fantastiskt lyft.
//Victor
12 oktober, 2012 kl. 21:59 #153736wennerholmDeltagareJag håller med Kodmyran, varför fronta sin PSP i kassan om man inte är tvingad till det i avtalet? Jag tror inte det finns några konsumenter som har starkare igenkänning på DIBS varumärke än på VISA/MasterCards varumärken och då känns det ändå som att DIBS är ett av de mest kända…
Om man har möjlighet att göra om sitt betalfönster (dvs kortbetalningsfönstret) så att det ser ut som att man aldrig lämnat butiken måste det i min värld vara det absolut bästa, eftersom man inte ens väcker den jobbiga tanken ”var har jag hamnat nu?” hos kunden.
Om man inte kan det vill man ju gärna att den sidan kunden hamnat på signalerar ”På en säker och trygg plats, kära kund. Sug in tryggheten som osar i luften och fullfölj ditt köp…”
Det enda ”tråkiga” med DIBS är som sagt att FlexWin inte är särskilt ”Flex” alls om man inte har gott om kunskap inom området. Vi har inte tagit tag i att göra om vårt Flexwin, dels för att vi har så mycket annat att göra som står högre på priolistan och dels för att jag hoppas att DIBS löser problemet åt oss genom att lansera en bättre lösning om jag bara prokrastinerar en stund till…
//Victor
27 augusti, 2012 kl. 08:33 #150988wennerholmDeltagareEhh, jag hoppas att det inte är någon som tar den här posten på för stort allvar. I min mening känns åtminstone hälften av punkterna som helt felaktiga…
1. AdWords – vi har jättebra erfarenhet av annonsering via AdWords, men det måste utföras noggrannt och följas upp (ofta) för att vara effektivt.
2. Wikipedia har såvitt jag vet ”nofollow” på alla sina externa länkar, med andra ord ger det ingen SEO-effekt alls. Det som möjligen händer är att folk hamnar på wikipedia istället för på din sida om de söker på ditt företagsnamn och det kan man ju fråga sig om det finns någon stor poäng med.
4. Jag är tveksam till om det första alla ehandlare ska göra är att bygga en iphone-app. Vem skulle ladda ned den och varför? Kan man inte ge ett bra svar på den frågan ska man nog inte lägga tid och pengar på att utveckla en app.
8. Det finns nog en hel del ehandlare som skulle säga att du har fel även här. Jag har själv ingen gedigen erfarenhet av affiliatemarknadsföring, men det är ju ett utbrett fenomen och jag tvivlar på att så många skulle göra det om det inte fungerade alls.
11. Det finns både bra och dåliga SEO-proffs att anlita, det finns till och med några professionella firmor som Google själva rekommenderar. Det finns många skojare i SEO-svängen, men om man gör sin due diligence ordentligt innan man bestämmer sig för vem man ska jobba med så tror jag att det kan vara till stor hjälp.
Jag räknar inte mig själv som något proffs, men kan ändå en del om SEO – trots det valde vi att tidigt starta ett samarbete med en SEO-konsult och det har varit till stor hjälp. Jag vill dock undvika att rekommendera någon till dess att vi hunnit jobba med det ett tag och kan utvärdera resultaten.
Som sagt – min personliga åsikt är att det finns många do’s and don’ts vad gäller SEO, men att en bra start kan vara att inte ta den här typen av poster på allvar.
//Victor
27 augusti, 2012 kl. 08:23 #150987wennerholmDeltagareHej,
Här kommer lite kort feedback:
– Flaggorna som man byter språk med ser lite konstiga ut i dimensionerna? Hoptryckta, eller vad man ska säga.
– Facebook-pluginen visar 9 ansikten, fast det borde rymmas minst 12 på den ytan. Det bör vara lätt att justera och ser bättre ut, i min mening.
– Jag skulle gärna skilja ”lista efter tillverkare” och vanliga produktkategorier åt på något sätt?
– På produktsidan saknas det en bokstav på knappen ”Lägg i kundvag”
– Google+1-knappen och facebook-knappen är olika stora (återigen på produktsidan) och ser lite intryckta ut. Jag skulle gärna se att de fick lite mer ”luft”.
Jag vet inte om det var så ”petig” feedback du var ute efter, men det var de sakerna jag tänkte på direkt iaf.
//Victor
27 augusti, 2012 kl. 08:15 #150986wennerholmDeltagareDet finns ju även flera sidor med ”färdiga” logotyper som man kan botanisera bland, de flesta av designerna går sedan att få justerade efter smak och behov. Det kan vara ett sätt att komma undan lite billigare…
Några exempel:
Logopond – Identity Inspiration
Logo Design, Buy & Sell Logo Designs, Professional Logo Design | BrandCrowd29 september, 2011 kl. 07:22 #127802wennerholmDeltagareJag har faktiskt den modulen som du länkade till och den är jättebra, snyggt och enkelt gränssnitt. Det enda (och stora) problemet är att den inte genererar RSS-feeds, vilket jag just nu brottas med att försöka lösa på något sät…
-
FörfattareInlägg