Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 september, 2019 kl. 11:01 #186630wanderooDeltagare
Jag skulle nog säga tvärt om. Rör inte handlare som har Klarna med tång ens, då vi har flera års juridiska dispyter med dem. Bytte till Payson, som ägs av Svea Ekonomi och har fungerat utan problem.
Fördelen med Klarna är deras inarbetade namn, men vi upplevde ingen vidare förändring i konverteringen när vi bytte.
30 januari, 2019 kl. 13:26 #186064wanderooDeltagareSom jaktbutik var det ett självklart val att välja bort Klarna, då ni hänvisade till era ”etiska riktlinjer”, som skäl till att inte bevilja oss att använda Checkout tjänsten. Dock bara ett spel för galleriet, då dessa ”riktlinjer” sattes ur spel vid en omsättning på över 5 miljoner upptäckte vi sen.
30 januari, 2019 kl. 12:16 #186056wanderooDeltagareVi gick från Sitoo till Textalk när Sitoo la ner utvecklingen av sin e-handelsplattform. Textalk har sina begränsningar, men de brukar vara snabba på att svara på frågor. Designmässigt så går det att göra en hel del själv, om man besitter lite kodkunskaper.
Det som vi saknar är flexibiliteten och att förstå en verksamhets behov. Vi har flera gånger påtalat vikten av flera funktioner, som vi ansåg vara mer prioriterat, än att få till ett nytt tema. Rabattfunktionen är också under all kritik och skulle gå att göras så mycket bättre.
Men överlag. Man får vad man betalar för.
25 januari, 2019 kl. 18:26 #186035wanderooDeltagareLåter som en bra lösning. Vi har sett att den gemensamma nämnaren för alla bedrägerier vi upptäckt är att ”kunden” inte har ett telefonnummer registrerat någonstans. Så det blir omöjligt för oss att bekräfta om personen verkligen är den de utger sig för att vara.
14 april, 2016 kl. 14:48 #181383wanderooDeltagareJag ser ofta uttrycket ”Troligen Sveriges största sortiment”, ”Bäst sortiment i Sverige”. Vad är det som gäller där?
Det måste ju ända vara rätt så personligt vad som menas med exempelvis ”Bäst sortiment”. Det du gillar kanske inte jag gillar.
”Troligen Sveriges största sortiment” tycker jag också är rätt lurig. I mina ögon är du inte det om du inte har ett eget lager med produkterna. Att enbart ha en stor produktkatalog, där varor tas hem på beställning anser inte jag kvalificera en till den titeln.
Eller vad anser ni?
14 mars, 2015 kl. 06:08 #177799wanderooDeltagareJag tecknade ett avtal med en av de leverantörer som finns på marknaden, men efter veckor av problem , där man lovat att rätta till ett fel vi påtalat men ej gjort så, har jag tröttnat.
Jag ser värdet i detta men när leverantören bakom produkten inte känns trovärdig, då faller det hela anser jag.
13 februari, 2015 kl. 08:39 #177441wanderooDeltagareTack för svaren! Nu efter senaste uppdateringen till Woocommerce 2.3.3 så är det mer aktuellt än någonsin att byta plattform då den uppdateringen i princip sänkte hela sidan i och med att Paysonmodulen slutade fungera för oss.
Så vi får se vart det slutar!
25 december, 2014 kl. 11:54 #177280wanderooDeltagareJag är eventuellt intresserad men tycker priset är något högt. Går att köpa ny för drygt 2100 kr, ex moms. Eller är den jag länkat till en annan modell?
10 oktober, 2014 kl. 20:28 #176459wanderooDeltagareDå kan jag känna mig lugn!
10 oktober, 2014 kl. 12:27 #176449wanderooDeltagare@Henrik_G 79392 wrote:
Klassiskt misstag som händer alla. Dock innebär inte det att kunden har sympati för ”ditt” dilemma. Fundera också på hur kunden upplever det som har hänt.
Som kund väntar jag ivrigt på att få min beställda produkt. Istället får jag veta att företaget skickat något annat och föreslår att jag ska vara snäll och skicka tillbaka alternativt att jag ska ta en dyrare vara, som jag inte önskat beställa, och snällt betala mellanskillnaden. Jag hade personligen varit ganska besviken och genast beställt från någon annan.
Ska du ha någon chans att behålla kunden, minimera kostnaderna och förhoppningsvis också få en affär så gäller det nog att du är väldigt ödmjuk och direkt erbjuder någon form av kompensation.Som tur är löste det sig väldigt bra. Kunden ville gärna behålla produkten och gick med på att betala halva mellanskillnaden. I det här fallet så var produkten snarlik, fast den som hade levererats snäppet bättre.
-
FörfattareInlägg