Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 oktober, 2015 kl. 15:41 #168814tryggeDeltagare
@MagnusJohansson 82308 wrote:
Vad jag har fattat så får du inga pengar om kunden inte betalar. Däremot försöker Klarna driva in pengarna precis som vanligt. Rätta mig om jag har fel.
Vad jag inte förstår är varför NO_RISK uppstår. Är det om en kund exempelvis har missat att betala en annan faktura efter det att Klarna släppte igenom/godkände en order/reservation hos oss?
Om en reservation har gått ut och transaktionen godkänns inte längre så kan man få no_risk.
Det finns nu ett nytt anrop som heter extend_expiry_date som man kan använda för att veta ifall transaktionen godkänns efter att reservationen har gått ut.
11 maj, 2013 kl. 07:13 #163960tryggeDeltagare@Johan W 64688 wrote:
Väcker denna och undrar om någon använder transaktionsnotorna, speciellt SIE-fil och att det fungerar idag?
Vad får man för rapport-underlag visuellt, en PDF?
Kör med avräkningsnotor oftast men det går inte att automatisera bokföringen med det på ett bra sätt. Saknas sjukt många värden i rådatan och som de flesta vet har Klarna inte gjort ett skit med sin backend på 5 år.
Kontakta butikssupporten så kan de fixa rådata filen så att den passar dig.
26 april, 2013 kl. 07:09 #163311tryggeDeltagareLäs gärna Andres Ivars bloggpost som är baserad på riktig data, Handtagsbutiken goes Klarna Checkout – 1 månad ? by AndersIvar.
13 mars, 2013 kl. 07:47 #161570tryggeDeltagareVarför skulle man vilja att kunden kan betala för lite eller för mycket? Vad vinner man på det?
29 januari, 2013 kl. 07:39 #158951tryggeDeltagareFörsök få fler personer till dina vinprovningar som inte är befintliga kunder. Kanske en väldigt rabatterad pris för de som inte varit med tidigare eller släng upp en kampanj för vinprovning på någon deal site. Du måste såklart promota även glasen vid vinprovningen.
22 januari, 2013 kl. 06:50 #158595tryggeDeltagareSV betalningar ser ut som att vara en filial till det finska bolaget Suomen Verkkomaksut (Suomen Verkkomaksut). De är väldigt stora i Finland och med de får du alla avtal med alla banker och kort i ett (som Payson). Så det verkar som att de vill pusha på sina tjänster mot svenska handlare som vill sälja i Finland med ett starkt finskt varumärke.
27 september, 2011 kl. 16:04 #127717tryggeDeltagareKreditförlust = kund betalar inte sin skuld
Bedrägeriförlust = den som står som betalare har inte beställt varan enligt den själv. Jag skulle nog också gissa att det måste bevisas på något sätt, vem som hämtat ut varan från posten osv. -
FörfattareInlägg