Forumsvar skapade

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #158424
    Totte
    Deltagare

    @Richie72 59071 wrote:

    Jag tycker Textalk är grymt bra. Lätt att administrera, bra SEO-anpassat, väldigt driftsäkert och färdigt för de flesta och vanligaste betalsätten.
    För en låg månadskostnad får man tillgång till en riktigt bra shoplösning där du kan fixa en butik som slår de flesta mindre och medelstora butiker på marknaden.

    Men nackdelen med Textalk och alla andra hyrbutiker är att det är svårt att gå utanför ramarna. Textalk har mer än 2.000 kunder som påverkas av varenda liten förändring de gör.

    Därför får man hålla sig till den struktur som finns och vänta på deras utveckling. Det är därför det är billigt.

    Sen har du fel när du skriver att Textalk inte lyssnar. De lyssnar på dig men du får inte det svar du vill ha. Om Textalk inte hade funktioner som många ehandlare behöver skulle de inte ha 2.000 kunder. Om alla 2.000 kunder efterfrågade de funktioner du efterfrågade skulle svaret bli annorlunda.

    Textalk är fantastiskt bra men passar inte alla. Att klaga på att man inte kan göra alla ändringar man vill hos Textalk är som att klaga på McDonalds för att de inte serverar entrecote. Då får man fråga sig om man kanske ska gå någon annanstans.

    Frågan du bör ställa dig är om du har vuxit ur Textalks lösning. När du listar de behov du har idag i en kravspec så kan du titta på alternativa lösningar och räkna på det.

    Jag, och antar jag flera andra, är intresserade av att veta vad du kommer fram till. När jag tittat på mina behov och kostnaden för andra alternativ finns det inget som slår Textalk. Därför är det såklart intressant att se hur andra tänker och räknar.

    Jag anser ju inte att det är som: ”Att klaga på att man inte kan göra alla ändringar man vill hos Textalk är som att klaga på McDonalds för att de inte serverar entrecote”
    En ny kund som registrera sig kan välja att dom är företagskund, kan man inte då göra en koppling som låter oss välja vissa alternativ för dom? Om vi flyttar den kunden till en ”Kundgrupp” som vi kallar för företag DÅ kan vi styra alternativen. Men problemet med det är att så snabba är vi inte på att flytta dom. Oftast registrerar sig en ny kund och bara minuter senare så kommer ordern.

    Det är inte så att jag anser att dom är skyldiga att göra vad vi säger men det hade varit trevligt om man fick t,ex svaret: ”Vi ska titta på om vi kan lösa det” Istället för som idag: ”Det finns inget inplanerat”

    Okej att dom har 2000 kunder idag, men om dom skulle kunna vara lite mer tillmötesgående så kanske dom bara inom ett par år kunde ha 4000 kunder.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)