Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2020 kl. 13:42 #186851tomliDeltagare
Hej!
Tommy heter jag och arbetar på Nets eCom. Låter helt klart som en spännande tjänst och är övertygad om att vi skulle kunna hjälpa dig med lämplig betallösning.
Skicka gärna dina kontaktuppgifter i PM så sätter jag dig i kontakt med en duktig eCom säljare.
Mvh Tommy
18 februari, 2020 kl. 15:37 #186785tomliDeltagareHej Stefan,
Tommy Lindholm heter jag och jobbar på Nets onlinebetalningar. Är givetvis svårt att på rak arm svara på vad en total avgift landar på då det beror på flertalet faktorer. Avgifterna är i regel högre om man ex säljer mot B2B segmentet än B2C precis som att det är lägre avgifter att ”lösa in” debitkort vs kreditkort. Med det som bakgrund vägs alltså flertalet faktorer in inkl omsättning och snittköp när unik prissättning sätts.
Ovan exempel gäller oaktat om man väljer en check-out, där allt ingår, eller inlösenavtal separat i kombination med betalväxel.
Vi på Nets skräddarsyr så klart ett erbjudande som både matchar dina behov men även ger dig ett konkurrenskraftigt pris utifrån din situation.
Varmt välkommen att kontakta vår säljavdelning på telefonnummer: 08 – 527 525 00 så hjälper vi dig vidare. Mvh Tommy Lindholm
4 februari, 2020 kl. 16:38 #186765tomliDeltagareHej!
Det är fullt möjligt att ”mixa” betalaktörer vilket idag är ganska vanligt. Däremot kan vissa betalaktörer begränsa den möjligheten samtidigt som det kan bero lite på vilken e-handelsplattform som används. Behöver inte innebära att det inte går men saknas integration till en viss betalaktör så blir det ex. betydligt mer komplext.
Precis som du är inne på så visar undersökningar att en så sömlös och enkel checkout upplevelse främjar konvertering samtidigt som man inte alltid ska luta sig mot statistik. Era unika behov och önskemål ska givetvis stå i centrum men hittar man en betalaktör som tillgodoser de önskemål man har är det givetvis att rekommendera.
Varmt välkommen att kontakta vår säljavdelning på 08 – 527 525 00 alt via mej direkt till mig så hjälper jag dig vidare.
Mvh Tommy Lindholm, Sales Manager Nets
tomli@nets.eu18 december, 2019 kl. 17:15 #186672tomliDeltagareHej!
Tommy heter jag och jobbar på Nets. Noterade ditt inlägg i forumet och ska göra det jag kan för att leverera tydliga svar.
Gällande kreditvärdighet; I samband med att kund väljer faktura som betalmetod görs en kreditprövning. Om din kund inte når upp till de kreditkrav som krävs nekas betalning med den specifika betalmetoden. Med andra ord skapas alltså inte en sådan order.
Gällande frakt & leverans; När det kommer till leveransutmaningar är det den distributör som fått leveransuppdraget som bär ansvaret för att leverera produkten. Vid ev leveransutmaningar behöver således ev reklamation hanteras mellan er som handlare och specifik distributör.
Gällande rapportering; Här kan du hos oss välja att göra på olika sätt. Självklart finns möjlighet till såväl manuell hantering vid valda intervall alt automatisk rapportering via API:er.
Varmt välkommen att kontakta mig på tomli@nets.eu så säkrar jag att någon på vår säljavdelning hjälper dig vidare med allt från svar på frågor till stöd med att komma igång med en bra betallösning.
Mvh Tommy Lindholm
-
FörfattareInlägg