Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2015 kl. 18:00 #180176TomasDeltagare
Leveranstiden beror som sagts mycket på de lokala förutsättningarna. Har själv lagret hos 3PL i Falköping och Servicepoint går i regel på 1-2 dagar. Just snabba leveranser är bland det vi får mest uppskattning för. ”Problemet” med Postnord brukar ju vara att det kostar 2-3ggr för oss och det är svårt att ta betalt för det.
24 juni, 2014 kl. 09:09 #175122TomasDeltagareOm man som ni har aktiva FB-användare är det nog bra. Och ni är aktiva på FB. Värre om man som i vårt fall har en (1) recension på 2.0. Ser mycket tråkigt ut och jag tror inte ens det är en kund till oss, men det drar verkligen ned intrycket. Är också bara en poäng satt, ingen kommentar så det går ju inte att som kund bild sig en uppfattning om vad betyget baseras på heller. På Trustpilot däremot har vi närmare 300 utförligare omdömen med snitt på 9,4, ser lite roligare ut.
8 april, 2014 kl. 13:11 #174044TomasDeltagareJa man får hoppas för alla berörda ehandlares skull att de kan lösa detta snyggt. Och berörs gör vi alla oavsett om vi har Klarna eller ej, det färgar folks syn på att handla på internet.
Denna ”storm” är ett bra exempel på när det kan vara bra att inte sitta fast i ett 2-årsavtal utan rätt att byta betalleverantör. Nu vet jag int hur Klarnas avtal ser ut idag, men jag vet hur det såg ut tidigare då jag var kund hos dem och starkt ifrågasatte just det.
Lite lustigt är detta kundmejl jag fick för ett par veckor sedan:
”Funderat på att köpa ovanstående dock hittar jag inte det betalningsalternativet som jag helst vill välja.
Jag vill betala med postforskott. Går det att ordna?
Undrar varför ni inte har Klarna som i princip alla e-handlare har utan ett annat företag….
Betala i förskott eller med kort vill vi inte heller göra.
Det gick faktiskt bra när vi handlad tidigare men nu är det en dyrare sak och då känns postförskott säkrast.”Svårt att tillmötesgå alla alltid. Det här ”andra” företaget vi använder ser jag själv som en i sammanhanget trygg och seriös aktör (Svea Webpay). Men sådant kan fort ändra sig. Själv är bäste dräng, och egentligen borde man sköta allt själv inklusive leveranserna.
26 mars, 2014 kl. 12:25 #173817TomasDeltagareSnittorder som du, fakturaavgift 19:- vilket nästan täcker kostnaden för faktura som i mitt fall är avgifter till Svea. Inga kreditförluster alltså som helt säkert kommer till och med ditt sortiment / målgrupp är jag rätt säker på att en del kan få svårt att betala sina fakturor. Du vet själv, är man fast i träsket så är man:-) Hur som helst, med Svea har man pengarna på kontot dagen efter. Med egen faktura och Klarna ser det annorlunda ut. Drygt hälften väljer faktura hos oss.
12 februari, 2014 kl. 21:46 #172802TomasDeltagare@Per Nilsson 75027 wrote:
Jag hoppas att de som står och kikar på mobilerna har sett annonsen och är inne på min hemsida för att kolla hur man beställer knivslipning
Så är det förstås!
12 februari, 2014 kl. 13:39 #172792TomasDeltagareBra idé då frisk luft och att röra på påkarna dessutom kan hjälpa hjärnan att komma på nya bra ideér. Men just när det kommer till de ”fysiska” lapparna så är det tyvärr bara var 10:e som passerar som har en praktisk möjlighet att ens notera dem:rolleyes:
12 januari, 2014 kl. 13:55 #171866TomasDeltagare12 december, 2013 kl. 08:39 #171079TomasDeltagareJo det är möjligt att det just i Sthlm inte är nån bra idé.Men å andra sidan är miljöromantik intet att förakta, särskilt i storstan. Det är inte för inte det första ”kotellet” jag läst om hittats på av just en stockholmare.
Men det beror på vad man är ute efter. Vad ska levereras, och hur snabbt är snabbt, vad är prisvärt? Och hur värderar man PR-värdet man får på köpet.
Sen går det ju att kombinera flera transportsätt. Om det handlar varuleveranser en gång om dagen kan man ju kombinera vanlig budbil som budar innerstadens leveranser till cykelbudet/cykelåkeriet innan de fortsätter sin runda i ytterområdena. Det ena behöver inte utesluta det andra.
12 december, 2013 kl. 07:19 #171076TomasDeltagareJag skulle helt klart undersöka: Företaget – Sveriges grönaste åkeri – MoveByBike
7 december, 2013 kl. 22:46 #170921TomasDeltagareFördel Svea + Payson tog jag bara som ett alternativ då du skrev:
– Svea:
Inlösenavtal krävs för kort och med varje bank vid direktbetalning.Med Svea + Payson behöver du inga inlösenavtal
Sen skrev du också:
Helst skulle jag tagit Payson i början, pga ingen avtalstid, men eftersom jag har en leveranstid på 3 veckor fungerar det inte med deras fakturasystem.
Du vill alltså ha Payson men kan inte pga deras fakturering inte passar med din ehandel. Åter igen med Svea till faktura och Payson till kort & direktbetalningar har du inte det problemet. Du får Payson som du vill ha och tar fakturorna via Svea.
-
FörfattareInlägg