Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2012 kl. 16:10 #137306TimDeltagare
Hej,
Jag önskar att jag kunde säga att vi hade en riktigt bra rabattkodsfunktion i nya plattformen nu, men tyvärr inte. Man kan dock lösa det på ett ”fulsätt” idag så att man ändå kan dra av rabatter mm i efterhand, men det är inte en snygg lösning som jag rekommenderar.
Orsaken till att det har tagit tid för oss att få fram denna funktion är att vi behövt bygga om andra delar i butiken först (inte specialanpassningar åt kund utan grundläggande saker som kommer alla till del). Detta är inte en ursäkt utan en förklaring till varför tidplanen för en riktigt bra rabattkodsfunktion spruckit.
Som Jimmy på Blekinge bilradio var inne på tidigare i tråden, så är det viktigt att funktionerna blir bra när man bygger dem. Vi har på gamla plattformen upplevt att vi tidigare ”hastat ihop” funktioner snabbt för att kunna få ut dem snabbast möjligt och sedan kunna ”bocka av dem” i listan över funktioner som är självklara. Här har vi behövt tänka om och istället bygga funktionerna så bra som möjligt så de verkligen blir användbara på bästa sätt. Igen – detta är inte en ursäkt då det inte finns ursäkter för att vi är sena med en sådan sak.
Skinza, jag har tittat igenom din butik nu och ser potential i kampanjer mm som kan vara ett bra komplement till rabattkoder och även andra förbättringar för att öka din försäljning och bibehålla så mycket som möjligt av din marginal. Jag ringer dig imorgon så får vi prata mer och se om du är intresserad av det. Hinner du före mig så når du mig på 0734-25 45 52.
Mvh Tim
21 februari, 2011 kl. 08:12 #119358TimDeltagareHej,
Som kund hos oss kan du välja mellan 4 olika versioner och där de 3 första har en transaktionsavgift och den 4:e är utan transaktionsavgift. Vår tanke är att du ska kunna börja på de versionerna med en lägre fast kostnad och sedan uppgradera vartefter du får försäljning i din butik. Det innebär att när du når en viss försäljning har du möjlighet att uppgradera till versionen utan transaktionsavgifter.
Som vi bedömer det så uppskattar vår målgrupp den hjälp vi kan ge i form av support och rådgivning. Den tiden som vi lägger och kan lägga på kunderna har vi bakat in i våra priser. Detta är inte rätt modell för alla men vi tror att våra kunder uppskattar den hjälpen. Har man mycket kunskap själv finns det många alternativ än att ha sin butik hos oss, exvis flera av de som ni nämner i tråden.
Vår övertygelse är att det finns plats för många olika typer av leverantörer som vänder sig till olika målgrupper och där vi arbetar mot vår målgrupp.
Efter feedbacken här så ser vi att det inte tydligt framgår att man kan byta version vartefter man växer och det ska vi självklart förtydliga på hemsidan.
3 maj, 2010 kl. 07:10 #110458TimDeltagareTack för de uppmuntrande orden, mycket roligt och inspirerande inför kommande nummer.
Kia: Som Macondax skrev så kan du prenumerera på sidan Sveriges nya e-handelstidning – Nätsmart så får du papperstidningen framöver. Om du vill ha de två tidigare numren så maila mig din adress så skickar vi de självklart med posten också, (tim (a) e-butik.se).
31 augusti, 2009 kl. 13:32 #106882TimDeltagareKontohanteringen i nya E-butik är väldigt flexibel. Vi har en del olika lösningar planerade och butiksägaren får själv välja vilken han eller hon vill använda.
Antingen kan man välja att ha en separat registrering och krav på att användaren är inloggad, eller också undviker man registrering helt och hållet.
Däremellan finns också ett alternativ. Om man använder en e-postadress som finns registrerad i systemet kommer ett lösenordsfält upp och man kan logga in och ens uppgifter fylls i automatiskt. Om inte så läggs ordern ändå, det kommer dock finnas möjlighet för dessa kunder att logga in och se sina beställningar i efterhand genom att de får tillgång till ett lösenord om de önskar det.
Vi kommer lägga upp mer information om detta i bloggen när vi kommit längre med dessa bitar.
31 augusti, 2009 kl. 08:12 #106877TimDeltagareJag har inga givna svar på dina 4 frågor men om jag mycket kortfattat ska summera vilka e-handlare det är som jag sett lyckats bra de sista åren så handlar det oerhört mycket om engagemanget de har i sin butik.
Många av våra kunder startar upp vid sidan av sitt befintliga arbete, ett bra sätt för att fortfarande ha en ekonomi tryggad. Dock så blir det till att ha två arbeten under en tid innan e-butiken bär sig. Om man orkar lägga tid, kraft och engagemang på sin butik under denna tiden så har man kommit en bra bit. Och det är just det, kraften och uthålligheten – att inte ge upp efter några månader utan att verkligen gneta på – kan låta tråkigt men det är min erfarenhet av de som lyckas bra med sin handel som startat upp på hobbybasis och som sedan vuxit och blivit heltidsföretag.
En annan sak värd att nämnas som jag tror mycket på är att hålla en stenhård nisch, att bli riktigt duktig på just sitt område. Tror att en e-butik i princip kan vara hur smal som helst. Samt att hålla en enkelhet i butiken och att alltid leverera 110% (länkar till min privata blogg).
Ser fram mot bra och höga siffror på din statistikförfrågan .
30 augusti, 2009 kl. 15:08 #106869TimDeltagare>Det jag inte gillade riktigt med e-butiks version av snabbkassa
>var texten längst upp i kassan. För min del kändes det bara jobbigt.Svar: Den är valfri, det är en yta som kunden bestämmer om de vill använda till text eller inte.
>Saknar också att få veta kan man om man vill fortfarande ha ett
>konto hos kunden? och kanske då få extra service, kunna se sina
>ordrar osv.Svar: Butiksinnehavaren kan välja att ha kontohantering också för att få de fördelar du beskriver.
30 augusti, 2009 kl. 07:22 #106857TimDeltagareTack, då är jag med vad du menar och förstår din tanke helt och hållet. Nöten som jag finner lurig att lösa är vilket fraktpris man ska visa i den vyn. Ska det vara det billigaste fraktsättet, det snabbaste etc. Tänker att priserna kan variera avsevärt och att slutkunden inte får känna sig lurad när de går till kassan.
Har du idéer hur man ska lösa det så tar vi tacksamt emot dem. Målet är att du som butiksinnehavare ska få välja om exvis fraktpriset ska visas även i den lilla varukorgen eller inte.
29 augusti, 2009 kl. 07:03 #106848TimDeltagareStort tack för er feedback, mycket bra! Nicklas: när du säger ”leta efter frakten” så har vi valt att priset ska visas direkt tillsammans med de fraktalternativ som finns där, utifrån vilken frakt du väljer så justeras totalsumman direkt. Har du tankar och förslag på hur det skulle kunna bli ännu tydligare?
-
FörfattareInlägg