Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
8 januari, 2015 kl. 08:36 #160819TigernDeltagare
Klarna kommer att lansera KCO för B2B. Enligt info på Emeet från deras produktansvarige så är det redan beta-kunder igång och det kommer om jag inte minns fel att lanseras Q1 el. Q2 publikt. Lite osäker dock eftersom det var mycket på gång där och i vilken ordning allt låg kommer jag inte ihåg, men jag uppfattade definitivt att det var uppe på tapeten.
6 november, 2014 kl. 12:11 #176746TigernDeltagareSedan en annan tråd i samma ämne var aktuell här så började vi att kontrollera varje faktura från Posten. Ibland skiljer det mycket, ibland mindre, men poängen är att det oftast är något som inte stämmer. Min bedömning är att minst 7 av 10 fakturor är feldebiterade på något sätt. Det är märkligt att inte posten uppmärksammar problemet och inte heller informerar sina kunder att man har problem med att väga upp korrekta vikter på varubreven.
3 juli, 2014 kl. 14:47 #175303TigernDeltagare+1 på Stutterheim.
Lyssnade på honom i någon annan podd, kommer inte ihåg vilken nu, men han verkar vara en mycket intressant man.2 juni, 2014 kl. 11:52 #174869TigernDeltagareOm det nu är så att kunden hänvisar till att någon handlat med hans uppgifter så är det väl inte mer än rätt att han får tillbaka pengarna.
Lika självklart är det att du kontaktar kunden och beklagar det som hänt och ber honom skicka tillbaka produkterna. Du betalar för frakten och ger ett presentkort eller nått som plåster på såren. Han har ju bevisligen (?) hämtat ut paketet, som han inte beställt, så det är väl bara att kräva tillbaka produkterna. Annars debiteras han på annat sätt av dig för det.5 december, 2013 kl. 21:45 #170857TigernDeltagare@Rashid 72715 wrote:
Om soerteringsmaskinen ska alltid väga paketen så behöver vi egentligen inte skriva in rätta vikter.
Ja, intressant. Varför ska vi skriva in en vikt då Posten ändå väger alla paket och fakturerar enligt sin egen vägning?
26 november, 2013 kl. 09:08 #170470TigernDeltagareSom e-handlare tycker jag det allra bästa vore om alla e-handlare gjorde en tyst överenskommelse att bojkotta allt vad rabattkodssajter heter. Ledsen om det kommer fram som otrevligt, du är säkert både duktig och seriös, men för min del så får gärna rabattkodssidor och jämförelseaffiliates försvinna, och det gör dem med tiden om ingen ger sina feeds till dem eller tills Google filterar bort dem.
12 november, 2013 kl. 14:53 #169990TigernDeltagareDu kanske har sett detta inlägg redan?
31 oktober, 2013 kl. 14:00 #169494TigernDeltagareOm oss, en alltför ofta bortglömd och styvmoderligt behandlad sida som väldigt många förstagångskunder besöker.
28 oktober, 2013 kl. 15:09 #169385TigernDeltagareHe he, bra sagt Sabbacus.
Sånt här händer hela tiden. Vi brukar skicka ett trevlig mail och fråga vad som hänt eller om det skickats till fel adress el. likn. Allt som oftast så beror på det på att personen varit bortrest eller så har de flyttat utan eftersändning och t.ex. klarna har den gamla adressen. Ibland undrar man ju hur folk tänker, har hänt att kund beställt och dagen efter så åker dem på utlandssemester i några veckor. Så ta det coolt, var trevlig mot kunden och avgör själv beroende på kundens svar om du ska ta ut en extra fraktavgift för att skicka igen. Annars glöm alltihop och gå vidare.16 oktober, 2013 kl. 06:49 #169025TigernDeltagare@danielandersson 70556 wrote:
Är det bara hos mig som KCO snor fokus och därför gör så att browsern hoppar ner, vilket är lite förvirrande..
Bestäm om fokus ska sättas i checkouten | eVERYTHING | eVERYTHING
-
FörfattareInlägg