Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #123182

    @Ankis 19537 wrote:

    Jag har länge irriterat mig på att textalk inte visar styckepriset inkl moms i kassan.

    Det stämmer att styckpriset visas exkl. moms i kassan. Naturligtvis borde man kunna välja hur detta skall fungera själv.
    Några av er kanske har fått höra att vi just nu bygger om den bakomliggande koden för butikens kassadel.
    När detta är klart kommer vi att ha stora förutsättningar för att även ändra kassans funktion.
    Vi välkomnar förslag till detta.

    @friedrich 19575 wrote:

    Det mest störande är att man vid betalning omdirigeras och att det står textalk i urlen

    Detta beror på att kassan laddas via en krypterad anslutning.
    Sidor som börjar på https är krypterade och sidor som börjar på http är det inte.
    För att kunna leverera en krypterad anslutning behöver man ha ett så kallat “SSL-cerifikat” knutet till det domännamn som anslutningen går via.
    I dagsläget använder alla våra kunder vårt egna certifikat (som är utfärdat på shop.textalk.se)
    Startsidan, artikelpresentation etc. är inte krypterade och det finns heller ingen anledning.
    Krypterad trafik är långsammare än vanlig och tar mer datorkraft.
    Däremot när man kommer in i kassan, där man ska ange sina kunduppgifter samt eventuellt kortuppgifter, så är sidan krypterad enligt de standarder som finns (256-bitars AES om man vill vara teknisk).

    @Ankis 19805 wrote:

    Vad är fördelen med att styra om url:en till textalk?

    Den största fördelen är att samtliga sidor får en “statisk URL”, en fast adress utan några parametrar/konstiga tecken.
    Detta gör att sökmotorer kan hitta relevans mellan webbadressen och innehållet på sidan.

    Kontakta oss gärna om ni har fler frågor som vi kan svara på

    #123107

    @Elina 19650 wrote:

    Men hur gör jag? Jag kan inte välja detta under kassainställningar?? Boxen går inte alls att kryssa i…

    Tyvärr går det inte att göra kryssrutan för nyhetsbrev förifylld. Detta är något som kunden själv måste kryssa i.

    Kontakta gärna vår support direkt om du har fler frågor:
    Kontakta Textalk Webshop | Marknadens mest prisvärda e-handelslösning

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)