Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 48 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #145318
    team_f
    Deltagare

    Förutom att fyndiq verkar grovt underbemannade har jag bara fina erfarenheter av detta företag.

    #145202
    team_f
    Deltagare

    Sedan glömmer man nog lätt bort när man räknar på vad man själv är värd i timmen (eller en fiktiv ekonomiassistent)

    Man slipper skaffa pärmar,papper,bråka med skrivare,toner,kontera och sätta i pärm,ringa skatteverket, ringa revisor,ringa redovisningskonsult,sätta papper i pärmar,googla regler och lagar,fakturera osv.

    Tack för tipset Pavilito, jag ska titta på det. Bolagsbolaget är originalet och har funnits längre (99) , verkar stabilt och seriöst (oldshool hemsida till trots) fast om det är värt dubbla avgiften det vete katten förstås :)

    Ja, tanken är att det till en början ska vara en extrainkomst,

    #145184
    team_f
    Deltagare

    Jag är inte säker på vad du menar med ”du som äger företaget”. Grejen är ju att man inte äger något företag eller har F-skatt. Eller vad har jag missat. På vilket sätt är jag skyldig att kontrollera min arbetsgivare? Hade man behövt F-skatt så hade jag ju fortsatt med det och min redovisningskonsult, naturligtvis.

    Jag är varken intresserad av att jobba med it eller få jobb serverade. Jag tror inte jag skulle bli långvarig om jag valde vilka jobb jag vill göra/inte ville göra, när och satte upp min egen kundpolicy, gjorde marknadsföring på eget bevåg, prissättning,kompispriser osv :)

    Pavilito: Om jag fattat rätt så är det endast på fakturerat belopp som man betalar %. Kvitton osv dras inte % på, dock är kravet att man har en omsättning för att få lämna kvitton såklart.

    Sedan är jag medveten om att skulle jag börja omsätta stora summor så blir det kanske inte så billigt i längden. Men för att ta uppdrag vid sidan om annan inkomst ex anställning eller studier tycker jag att detta verkar lovande.

    Jag ber om ursäkt om jag missförstått Era inlägg. Förtydliga gärna.

    #145093
    team_f
    Deltagare

    Allt ingår. Dom drar % på det belopp du fakturerar kunden.

    #145060
    team_f
    Deltagare

    Konkurenten tar tydligen 8,5%
    Det är mycket pengar men som sagt all redovisning,deklarationer,bokslut,magsår osv ligger på någon annan.

    Jag tänkte börja studera och köra detta som komplement.
    Men jag ska räkna efter, kan som sagt bli dyrare än vid första anblick.

    Mer input tages tacksamt emot

    #144189
    team_f
    Deltagare

    @fiddur 42658 wrote:

    Det här fanns tidigare, som en funktion att visa en rabatt som extrapris. Den ställde till med en hel del krångel i prishanteringen som ledde till buggar. Eftersom den användes av väldigt få så togs det bort. Planen är att det i framtiden skall lösas på andra sätt med en generell hantering av tidbundna förändringar. Tills dess går det att lösa manuellt eller med enkla skript som ändrar genom webservice.

    Det håller jag inte med om. Ofta i butiker kan man se skyltar med ”50% på hela ställningen – dras av i kassan”. Dessutom kan man se rabatten så fort man lagt varan i varukorgen.

    Många lägger generell länk till prisjakt i något av sidofälten istället, men jag håller med om att artikelmallen bör kunna ha html. VI har en längre plan på att kunna anpassa artikelsidan mer; då kommer även template-hantering in för att få in sådana saker.

    ”Länkarna” är symboler som dyker upp på respektive produkt när den är billigast enligt prisjaktsindex. Går alltså inte att lägga i sidofältet. Det finns även massor av tillfällen då man behöver lägga till kod, ex tvättråd på t-shirts, tillverkarens logotype, uppdaterad info från tillverakre osv..
    Jämförelsen med skyltfönster är faktiskt riktigt , riktigt dålig på flera plan.

    Hur menar du med script och webservice?

    Lägger till ytterligare ett önskemål till listan
    + Funktion Splashar/prislappar på tumnaglarna
    + Versionslista med senaste uppdateringarna

    Hur går det med uppdateringen av bokföringsunderlagen?

    #144188
    team_f
    Deltagare

    Generellt är textalk ett trevlig alternativ, framförallt prisvärt.

    Jag tycker att vissa grundläggande funktioner saknas, så som REA, presentkort och riktiga bokföringsunderlag . Sedan stör det mig att det inte finns någon lista där nya funktioner uppdateras kontinuerligt, så väntar man på någon funktion upptäcker man ibland av en slump att den lagts till. I övrigt rek jag att läsa önsketråden. Utvecklingsarbetet verkar också gå väldigt långsamt.

    Kundsupport och användarvänlighet är toppklass, för att inte säga världsklass! Trots diverse brister (Alla leverantörer har brister) så kan jag absolut rekommendera Textalk.

    #143149
    team_f
    Deltagare

    Vad kostar det och hur fungerar det?

    #143137
    team_f
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42082 wrote:

    Menar du på produkter eller omdömen om sitt företag?

    Båda, framförallt företaget.

    Vad anser ni om ex rejta
    Är dom bra och har dom någon modul??

    #143100
    team_f
    Deltagare

    @Richie72 42018 wrote:

    Du kan ha extrapriser på olika produkter, det är bara att gå in på artikeln och under rutan för pris finns en ruta för Ev. extrapris.

    (vet iofs inte om det är vad du menar).

    Nja. Alltså först så går det intee att sätta en tidsbestämd sänkning. Sedan känns det väll sådär om man ska ha ex t-shirt rea och har 400 tshirts som ska reas i en 4 dagars raid.. Dvs det går inte att bulksänka en varugrupp.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 48 totalt)