Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2014 kl. 08:17 #174072TamTamDeltagare
@Parvelito 76570 wrote:
Klarna är en del av det hela, och det är inte deras fel att det ser ut som det gör. Om inte Klarna beviljar krediter till kunderna så gör någon annan det istället. Jag upplever inte Klarna som mer drivna än någon annan på marknaden ur det här perspektivet, problemet är branschspecifikt, och vill man ta sig ur det måste politikerna våga ta tuffa reglerande beslut.
Håller både med och inte alls, just på grund att kritiken kommer när KCO har börjat få fotfäste hos många e-handlare.
Klarna lyssnar inte längre och har skapat en tjänst som skall ”suga” ut allt från e-handlare och deras girighet leder också sedan till klagomål hos kunderna.
För kunderna är det verkligen svårt att fatta hur de skall betala med annat än faktura. De som inte är vana fattar inte, då Klarna gör allt för att få kunden använda sig av deras faktura. Allt är utvecklat för att 99% skall ta faktura och strunta i kort och direktbanksbetalning.
Sedan kan det inte vara en slump att e-handlare har problem att skriva ut fakturor och lägga de i paketen och att man bestämmer sig att skicka dessa via e-post. Sebastian kan försvara det hur han vill, men det är ganska klart att upplägget är gjort för att någon inte skall få sina fakturor. Kundnöjdheten man redovisar för KCO är bara roligt – det är framförallt efter det uppkommer fel med fakturor och dessutom så fattar många inte att de kan välja andra betalsätt.
Ur e-handlarnas perspektiv, så är Klarna ett uruselt företag för att teckna avtal med, förmodligen det sämsta alternativet när man ser till avtalet. 2 års bindningstid, inte kunna använda andra betalmetoder och avgifter som sedan betalar och täcker de avtalen de gör med de stora drakarna. Den lilla e-handlaren får betala för att de stora skall kunna använda tjänsten. Jag som är i uppstarten väljer hellre Svea, Billmate eller Handelsbanken!
Vill Klarna stoppa bedrägerier? Jag undrar det … under tiden jag arbetade för en annan webbutik, så vet jag att ägaren ringde Klarna under flerårstid och bad de att spärra faktura för alla kunder från anonymitetstjänster. Gjorde man det? Nej. Man lagrar IP-adresser, men släpper igenom alla beställningar från anonymitetstjänster, då faktiskt det är det många bedragare använder. Det är ju inte så svårt!
Som konsument väljer även jag bort en butik med Klarna KCO om jag hittar samma varor i annan butik till samma pris och leveranstid. KCO får mig att vända i kassan direkt. KCO == oftast inget köp i den butiken.
11 februari, 2014 kl. 10:27 #172734TamTamDeltagareJa, det verkar vara svårt att få in i Klarna Checkout, vilket verkar surt. Har tittat på lösningar för min uppstart med inte hittat något.
11 februari, 2014 kl. 10:22 #172733TamTamDeltagareLetar efter ett projekt att sätta tänderna i så …. har några frågor.
fantastisk för sökmotoroptimering mot sökordet ”underkläder”.
god närvaro i sökmotorerna
Vid sökning på underkläder så finns ni inte bland de första typ 10 sidorna eller något, så vad har gjorts? Anlitat något företag som arbetat på det?
ingen att tala om då det är ett uppstartsprojekt.
Hur länge har ni varit igång? 6-12 månader? Varför tror du att det inte finns några kunder att tala om?
Jo, först och främst premiumdomänen ”underkläder.nu”
Följer någon annan domän med typ underklader.nu/underkläder.se/underklader.se ? Antar att dessa är inte dina? Har du någon aning hur mycket trafik som man tappar till dessa, speciellt underklader.nu ?
Ledsen om frågorna är lite ”tuffa”, men när man läser ”E-butik med enorm potential”, så låter det lite som en Blocket-annons … dvs. inga kunder, omsättning eller något …
-
FörfattareInlägg