Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176595
    swed
    Deltagare

    Det finns en uppsjö av betallösningar så varför Klarna? Efter att ha läst deras villkor, både för detaljister och konsumenter blev deras tjänster ointressanta. Klarna engagerar man väl först när kunderna uttryckligen vill ha den lösningen – eller? Av din beskrivning att döma förefaller det ha gått smått med att skapa bra lösningar fast de under lång tid sagt att de jobbar hårt med den saken.

    #174723
    swed
    Deltagare

    Dessvärre står utfallet av annonsering i specialtidningar, bilagor och/eller banners på hemsidor mycket sällan i rimlig proportion till vad man betalar. Ännu värre är det med alla företag/privatpersoner som påstår sig kunna öka din omsättning med olika typer av digital marknadsföring. Nys, myt och förbannade dikt! Härvidlag finns det bara en resurs man kan förlita sig på – eget engagemang. Google då? Visst, om man säljer på en marknad utan konkurrens, absolut. I en konkurrensutsatt bransch vinner dock den som har fetast plånbok och uppenbart gynnas Google allra mest. Emellertid kan Googles Webmaster Tools och Google Analytics bli effektiva verktyg för att uppnå en lyckosam e-handel. För oss små och medelstora aktörer som redan lever på och med krympande marginaler står egen arbetsinsats i direkt relation till ekonomiskt utfall. Vi för dammode i en fysisk butik och går strax online med en webbshop har testat olika förekommande erbjudanden vad gäller sökning och träffar på nätet. Resultatet är enbart minskad vinst då kostnaderna årligen tycks fördubblas. År 1 (2009) betalde vi 16 Tkr och i år skulle det kosta 72 Tkr. Bättre då att dessa pengar går till eget kapital. Som jag ser ger de sociala medierna bäst utdelning per satsad krona. Det kräver i o f s en del arbete både i att skaffa kunskap och sedan att vara aktiv på nätet. Vår verksamhet på Facebook har genererat x 7 på satsat kapital. Låt vara att det handlar om mycket små investeringar men ger ändå en fingervisning om var vi skall lägga vårt krut på när webbshoppen går igång. Vad gäller ditt annonsföretag skulle jag ta en diskussion om att sänka priset och sedan inte anlita dem vidare eftersom de tydligen saknar både förmåga och rätt attityd. Även om allt detta är mina högst personliga uppfattningar hoppas jag att du kan komma att ha nytta av dem.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)