Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2013 kl. 08:38 #169619spazzioDeltagare
Tack Dan och Patrik för snabbt svar samt bra information! Jag tar till mig detta och arbetar utifrån det ni föreslagit. Ha en fin dag och sälj så det ryker!
Mvh Claes
3 juli, 2013 kl. 12:16 #165547spazzioDeltagareRoligt att se den positiva utvecklingen! Lycka till med flytten! Mvh Claes
2 juli, 2013 kl. 14:05 #165469spazzioDeltagareNyfiken på hur kunderna hanterar kassan hos er som skaffat KCO!
Vi har idag inte KCO men intresse finns att skaffa det. Vi har idag ganska exakt 50/50 fördelning på kundernas köp i vår kassa, dvs hälften väljer Klarna och den andra hälften betalar med kort. Hur ser det ut efter att ni valt att installera KCO väljer fler av kunderna faktura jämfört med tidigare? Tack på förhand och ha en bra dag!
2 maj, 2013 kl. 15:02 #163541spazzioDeltagareGrattis Joel! Helt klart en imponerande resa…
8 april, 2013 kl. 13:43 #162599spazzioDeltagareTack för bra tips och vägledning Dunken och Lunarmys!
Precis som Dunken skrev deras tjänst för onpage optimering är ett bra verktyg, har provat den tidigare…lätt och smidig att använda.
18 mars, 2013 kl. 13:12 #161724spazzioDeltagareIntressanta synpunkter!
Måndagar är för vår butik styleport.se bästa försäljningsdagen, tätt följd av fredagar.
Just fördelningen på kontant/faktura är jämnt fördelad över månaden. Så där ser inte vi någon skillnad före/ efter löning, när vi ändå berör ämnet betalning…kunden väljer faktura i 50% av köpen online.
18 mars, 2013 kl. 10:11 #161710spazzioDeltagareTack för bra och utförlig information Parvelito!
Tack också David på rubinrc, intressant information att december var sämsta månaden för dig.
Hur ser försäljningen ut fördelat på månadens dagar, upplever ni dramatisk skillnad på försäljningen vid 25 och fram till 15 i månaden därpå eller är det någorlunda jämnt fördelat?
Tack på förhand!
4 mars, 2013 kl. 09:45 #161449spazzioDeltagareHej!
Ser nu att jag skrivit fel och dragit in SEO i tråden det skall naturligtvis vara Adwords(skämsmössa på), tack Lunarmys för påminnelsen! Tack också Jimmy för dina synpunkter, det företag du nämnde är mycket riktigt med i upphandlingen.
Ha en bra dag:-)
4 mars, 2013 kl. 08:58 #161441spazzioDeltagareHej!
Först vill jag tacka alla som skrivit på forumet och bidragit till att jag själv och många andra undvikit en del fallgropar, som ny ehandlare finns det ju onekligen en hel del fällor.
Området Adwords verkar vara en av dem som debatteras flitigt, har drivit mitt företag mindre än tre månader och skött Adwords kontot själv. Med hjälp av bra tips från er andra har det i alla fall fört mig en bit framåt på vägen, men att säga jag lyckats är långt ifrån sanningen. Har efter fundering tagit kontakt med flera olika företag inom Adwords. Ett av dem formulerar sig så här i offerten:
”Citat”: För att detta skall göras på rätt sätt föreslår vi en avtalsperiod på sex månader. Vi har som jag berättade ett minimumarvode på 4,000 kr/månad, sen är det upp till dig att välja vilken månadsbudget på Google du vill lägga(arvodesstrukturen är bifogad).
Set-up kostnad för att omstrukturera existerande kampanjer är 5,000 kr.
Jag inser att detta är ett större commitment än du hade tänkt dig, men skall man göra AdWords rätt så är det vad som krävs. Vi vill inte erbjuda dig en halvbra lösning, det känns inte schysst mot dig.
”slut citat”Kostnad på deras ”miniarvode” är 20% av budget till Google, dvs minst 4000/månad.
Det som känns lite tråkigt är att låsa sig sex månader, känner mig starkt tveksam till detta även om detta företag har positiva vitsord från flera medlemmar. Som jag förstår här på forumet har ni fått blandat resultat på ert samarbete med olika Adwords-företag.
Spännande att höra era synpunkter runt detta.
21 februari, 2013 kl. 15:10 #160154spazzioDeltagareTack för snabb återkoppling! Tolkar det som det kan vara värt att prova, som Kontorsmagasinet nämnde…det kostar inte så mycket så värt ett försök:-)
-
FörfattareInlägg