Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
13 mars, 2012 kl. 14:45 #138997smeagardenDeltagare
@Parvelito 37617 wrote:
Bankerna har blivit allt mer duktiga på att filtrera fram mönster som skiljer ut sig från det normala, och titta lite mer på vad det är som försiggår där. Det har ju varit en del bekymmer med kapade konton, målvakter som ställer upp för internetbedrägerier, penningtvätt och finansiering av terrorverksamhet. Kanske hade du en bra period med många transaktioner som gjorde att något filter triggades och någon behövde kolla vad som pågår.
Det är helt riktigt som du skriver. Bankerna har de senaste åren fått allt större krav på sig, från bl a Finansinspektionen, om ökad kontroll, bättre rutiner och högre säkerhet. Jag har de senaste 12 åren varit styrelseledamot i vår lokala (fristående) Sparbank och sett förändringarna. Jag tycker det är bra att banken gör dessa kontroller och ställer de frågor dom gör, banken vill ju skydda kunden (och sig själv)
8 mars, 2012 kl. 07:27 #138554smeagardenDeltagare@GregerA 37084 wrote:
Ja, om det är en brodyr som är unik för kunden, t.ex hans namn eller logo.
Är det så att du har ett antal standardbrodyrer att välja mellan så går det troligen inte att avtala bort ångerrättenFast i ovan fall är det fråga om en vara – ämnet var egentligen tjänst .
Jo det var ju egentligen fråga om en tjänst, lite trådkapning erkänner jag
I vårt fall är det alltid kunden som väljer text, typsnitt osv så det är alltid en unik vara för just den kunden. Jag halkade in på ämnet bara för att jag har skrivit i våra villkor att det inte är ångerrätt på varor med brodyrbeställningar och när frågan kom upp blev jag tveksam om det är rätt att formulera villkoren så.7 mars, 2012 kl. 12:28 #138507smeagardenDeltagareJag tolkar det även så här; en vara som är specialgjord/ändrad enligt kundens önskemål, i vårt fall t ex försedd med brodyr som kunden valt och beställt, så måste ångerrätten kunna avtalas bort, eller har jag fel…
10 november, 2011 kl. 17:23 #130087smeagardenDeltagareTack för snabbt svar. Ja det låter ju helt logiskt.
2 november, 2011 kl. 14:47 #129629smeagardenDeltagareJag har också min verksamhet hemma. Ringde bara försäkringsbolaget och diskuterade vilket varuvärde vi skulle lägga försäkringen på. Efter några månader investerade vi i larm för hela huset inkl min lagerlokal och då sänktes premien något när jag skickade in ett intyg från larminstallatören.
8 januari, 2011 kl. 17:29 #117744smeagardenDeltagareNu visas varor i shopen men priserna är åt h*****e fel och sökfunktionen fungerar inte alls!
Kommer in i admin men det går långsamt.3 januari, 2011 kl. 08:22 #117587smeagardenDeltagareVi har också drabbats…
Mailde supporten och fick till svar att det är bara att lägga upp nytt räkenskapsår under bokföring eller faktureringsmodulen. Jag har varken faktura eller bokföring via Fortnox så hur det ska gå till begriper jag inte. Förra årsskiftet behövdes ingen sådan handling.7 december, 2010 kl. 11:56 #116924smeagardenDeltagareHej, ny här på forumet.
Vi kör samma plattform som pyhobby och har drabbats av samma problem angående felmeddelande i kassan. Detta hände första gången redan i början av förra året och hur ofta det inträffat sedan dess kan vi bara spekulera i…. Framförde problemet till leverantören redan då men inget har hänt. I förra veckan lovade man vid telefonsamtal att det skulle vara klart men nu läser jag uppdatering den 7-8 januari och blir allt annat än glad.
Så även vi har bestämt oss för ett byte, dock inte nu utan i början av nästa år. -
FörfattareInlägg