Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2013 kl. 08:58 #168523slipskungenDeltagare
Vi kan även tänka oss att sälja inkråmet och i så fall diskutera priset.
Utöver telefonnumret ovan kan ni också skicka mail till info@egobutiken.se
30 december, 2011 kl. 15:31 #133311slipskungenDeltagareShopen gick i år fram med cirka 35 procent. Sammantaget var det bara strax under budget och helt ok trots allt. De alarmerande månaderna var september och oktober. Dessa månader kunde vissa stunder vara så lugna att jag fick gå in och säkerställa att shopen fungerade. Andra stunder var allt som vanligt eller bättre. Det var en märklig tid efter att ha varit med på en resa som bara gått åt ett enda håll. Som många andra som varit med ett tag är nu ett av fokusen för nästa år lönsamheten. Nästan allt fokus har tidigare legat på tillväxt. Jag har min familj som hjälper vid toppar, men visst, någonstans längs resan kommer väl läget där fler måste till för att lyfta shopen vidare. Både i form av anställda, men kanske också fler ägare. 2012 slipas sortiment, Butiks utseende och funktioner samt ett arbete inom SEO som jag tidigare inte gjort. Dessutom finns planer på en liten nischbutik internationellt för delar av sortimentet. Jag ser många runt om köra hela konceptet översatt. Det vore kanske det enklaste, men för mig är nog slipskungen ursvensk. Detta betyder dock inte att delar av sortimentet inte skulle kunna utgöra en ny nischad butik med internationell prägel. Vad tror jag då om 2012? Med rätt satsningar skall en ny ökning i samma storleksordning inte vara omöjlig och det är där jag lägger budgeten. Vad gäller nyhetsbrevverktyget MailerLite.se som jag ju också jobbar med har snart 10 månader i Sverige varit en succé. Jag är så glad att jag fick chansen att vara med om detta. Där vågar jag inte ens gissa på vad 2012 har i sitt sköte.
30 oktober, 2011 kl. 16:23 #129441slipskungenDeltagareVi släppte också precis i dagarna nyheten att våra nyhetsbrev numera är anpassade för mobila enheter. En viktig detalj för mottagarna.
30 oktober, 2011 kl. 16:20 #129440slipskungenDeltagareHej Jimmy,
Vet inte om du sett det tidigare, men utöver att driva slipskungen jobbar jag med nyhetsbrevverktyget mailerlite. Vi översatte verktyget i Mars i år och jag är riktigt stolt att vara med på denna resa. Verktyget är enkelt. Drag and drop. Statistik ingår. Endast 75/mån. Jag törs påstå att ingen har ett enklare verktyg för just nyhetsbrev. Titta gärna på filmen Hur du skapar ett nyhetsbrev på 4 min. http://www.mailerlite.se/video/30 juni, 2011 kl. 21:09 #124238slipskungenDeltagareHej,
Jag har tidigare skrivit om verktyget Enkel och effektiv epost-marknadsföring | MailerLite och den prismodell som där funnits. Efter önskemål från kunder har vi nu ändrat prismodellen till ett enda pris. 899:-/år eller som andra uttrycker sig 75:-/mån . Upp till 10.000 prenumeranter. Ingen restriktion på antal utskick. Har ni fler än 10.000 prenumeranter tar ni barakontakt så hittar vi ett upplägg för det.
Välkommen att titta in och utvärdera verktyget. Efter registrering kan ni prova verktyget en månad kostnadsfritt.30 juni, 2011 kl. 20:38 #124235slipskungenDeltagarePersonligen tror jag att trygghetscertifieringar bara är en affärsidé. Det tog ett tag innan den bet, men det senaste året har det formligen exploderat och deras lycka är gjord. När märket sitter på många butiker blir det svårare att stå utanför och då tecknar sig fler. Hade inte de första hakat på hade det inte blivit något stort av det hela. Hade det varit helt seriöst borde detta skötts utav ett icke vinstdrivande företag. Till och med ett statligt kontrollorgan. Nu är det två vinstdrivande företag som slåss om de svenska e-handlarna.
Detta skrivet ur en handlares ögon. Kunden däremot får nog en trygghetsbild. Även om den inte alltid stämmer.9 juni, 2011 kl. 18:27 #123561slipskungenDeltagare@Richie72 20474 wrote:
Kul att det blev ett intressant trådlyft, tack för bra och givande inlägg från alla.
Jag säljer stödstrumpor och precis som Parvelito skriver är det svårt att komma med nyheter speciellt ofta. Därför undviker jag faktiskt att skriva nyhetsbrev om det inte är något speciellt för jag vill inte ”spamma” mina kunder.
Men jag tror att utnyttjar man det optimalt har man mycket att vinna.
Jag vet inte riktigt om Textalk klarar av den här lösningen men jag tror att jag kommer försöka mig på något liknande i framtiden.
Vad jag vet har textalk inte någon möjlighet för detta ännu, men du kan ju be kunderna skriva att de önskar bonusprodukten från nyhetsbrevet i meddelandefältet. Inte lika snyggt, men ändå…..
5 juni, 2011 kl. 18:07 #123421slipskungenDeltagareSamtidigt är det ju så att om man inte har någon ruta alls får man skicka till alla sina kunder. Detta enligt:
””Om det finns ett ”etablerat kundförhållande” mellan företag och konsument, till exempel om du har köpt något från företaget, får företaget skicka e-postreklam – men bara om följande förutsättningar är uppfyllda:
•Du får inte ha tackat nej till att din e-postadress används i marknadsföringssyfte.
•Marknadsföringen måste gälla företagets egna likartade produkter som den du har köpt förut.
•Du måste få möjlighet att kostnadsfritt och enkelt förhindra att e-postadressen används i marknadsföringssyfte.
I e-postreklamen ska det alltid finnas en giltig adress dit du kan skicka en begäran om att marknadsföringen ska upphöra.””
Ni kan alltså skicka till alla kunder som handlat. Viktigast är att de kan avanmäla sig och att deras avanmälan gäller även om de handlar på nytt.
Använder ni Enkel och effektiv epost-marknadsföring | MailerLite så ligger en avanmälan kvar. Har de en gång avanmält krävs att de själva anmäler sig för att de åter ska få nyhetsbrev. Ni kan inte lägga till deras adress i admin av misstag ens. Vet inte hur andra system jobbar, men det borde vara på liknande sätt. Man har alltså kundens uppmärksamhet så länge man gör det intressant. Tycker detta är fair samt att det är enligt lag ok. Vill man vara ännu justare är givetvis en bock ett sätt att göra det.
10 maj, 2011 kl. 10:03 #122499slipskungenDeltagareHej,
Jag har nu utarbetat en kod för er som vill testa Mailerlite. Använd koden ”ztrixq” när ni registrerar er. Det ger er 1000 fria mailkrediter.
Enkel och effektiv epost-marknadsföring | MailerLite17 mars, 2011 kl. 21:07 #120579slipskungenDeltagareSkulle jag lägga till en kund som tidigare avregistrerat sig, så läggs den inte till i listan skulle det stå i förra inlägget. Sorry!
-
FörfattareInlägg