Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #163156
    simp
    Deltagare

    @Kodmyran 63793 wrote:

    Om man inte kunde ha en backuplösning tror jag väldigt få skulle köra KCO, jag skulle inte göra det i alla fall. Jag kör en backuplösning med Klarnas vetande och det är helt ok

    Kodmyran, du har inget färdig php eller c#-kodsnutt som pingar klarnaKCO och kollar om dom är uppe eller nere som du vill dela med dig av? :)

    #163149
    simp
    Deltagare

    @Magento 63785 wrote:

    Momsregler ställer du väl in i shoppen?

    tänkte klarna kanske kunde ta betalt direkt med norsk moms i Norge eller någon annan fiffig lösning, vem vet, skadar ju inte att fråga…

    #163144
    simp
    Deltagare

    Funderar på detta med den kommande betalningslösning för norska kunder. Hur kommer ni lösa problemet med moms? Ska dom norska kunderna få betala den svenska momsen som vanligt när dom handlar produkter i en svensk webshop eller kommer ni kunna göra en superlösning som löser allt åt oss? :)

    #161800
    simp
    Deltagare

    @flennstrom 62245 wrote:

    Du har tillgång till alla påbörjade checkouter så du kan återvinna epostadresser. Än så länge finns det ingen funktion i tex Klarna Online för att komma åt dem. Så här fungerar det:

    1. Ett checkout objekt skapas. Du får ett id på checkouten. Status blir checkout_incomplete.
    2. Kunden fyller på delar av informationen, tex epost. Status är fortfarande checkout_incomplete.
    3. Kunden genomför köpet. Status sätts till checkout_complete.
    4. Ditt system bekräftar ett anrop från Klarna. Status sätts till created.

    Du kan då skapa en lista på alla checkoutid. De som efter x dagar/timmar har status checkout_incomplete kan du hämta och läsa in informationen. I informationen ligger också vilka varor. Det är alltså en mycket bra grund för att skapa tex ett mail som påminner om vilka varor de inte köpte.

    Ah just det, glömde att jag kan ”fetcha()” ordern lite senare o hämta kunders emails för oavslutade orders.

    Tack för bra svar!

    #161760
    simp
    Deltagare

    @Kocken 62163 wrote:

    Vi håller på att titta över våra avtal och tänkte att det skulle vara lätt att prova någon annan fakturalösning än Klarna som vi har idag. Men de var det inte du måste säga upp ditt avtal med Klarna och får inte prova något annat företag innan uppsägningstiden är klar i vissa fall upp till 15 månader.

    Tog upp det med Klarna och får detta svar:

    ”För att kort sammanfatta punkt 3.3 i avtalet.

    Ni (företaget) åtog er, i samband med att ni signerade avtalet med Klarna, att all faktura-/delbetalningsförsäljning i förstahand ska gå via Klarna.

    Detta innebär att alla faktura/delbetalnings förfrågningar måste först gå igenom Klarnas tjänster på er webbutik, om det bli nekat av oss så kan ni välja att skapa en egen faktura och själva ta risken för det köpet.

    Det fungerar alltså inte att lägga Klarna överst och nedan erbjuda en liknande lösning från en konkurrent.
    I detta fall så kan kunden välja att gå via den andra lösningen och inte gå igenom Klarna alls, då har den inte i första hand gått igenom Klarna.”

    Skulle man bryta mot detta så informerade de om Punkt 13 i avtalet:
    Tvist ska lösas i Stockholms handelskammares Skiljedomsinstitutets regler för förenklat skiljeförfarande.

    Låter ju lite sjukt, jobbigt när företag inte kan konkurrera med bästa produkt utan ska smyga in massa låsningar osv…

    Är den någon som vet om samma gäller i avtalet med Klarna – CheckOut?

    Man måste ju få sluta använda Klarna Checkout när man vill om man märker att det blir sämre. Och hantera sina betalningar på annat vis.
    Även om man inte slipper månadsavgiften…

    Funderar på att börja med Klarna Checkout men stöter på problem efter problem….

    #161714
    simp
    Deltagare

    Ber om ursäkt om någon tagit upp detta tidigare i tråden, söken fungerade inte…

    Jag håller just nu på att installera Klarna Kco, och undrar om man kan få emailen av er utan att kunden slutför köpet?

    Jag tänker att det är många som bara fyller i sin emailadress och inte hela adressen / slutför köpet?

    På så sätt kan det ju hända att ni sitter på massa emailadresser till min kunder som jag aldrig får tillgång till?

    Hade vart fint om jag kunde få dom skickat till mig eller se dessa någonstans?

    Sen undrar jag också varför jag inte får kundens personnummer?

    Tack!

    #121424
    simp
    Deltagare

    Kanske har du fått fel id till spårningen?

    #118570
    simp
    Deltagare

    Kolla här:

    Like Button – Facebook-utvecklare

    Mycket som går att ändra!

    #117627
    simp
    Deltagare

    @Joel 13797 wrote:

    Någon som sett Pluskontots nya priset för DHL ännu?

    Kommer dom ändras till det bättre?

    #116455
    simp
    Deltagare

    @Tigern 12450 wrote:

    Tjena

    Ja sådana funktioner är jäkligt intressanta att laborera med. Det finns ännu ingen som gjort något som fått mig att hurra tyvärr och även om din idé är på rätt väg så finns det saker som får mig att tveka…

    De flesta är vana vid att applikationer ber att få tillgång till uppgifter och klickar på ok utan att reflektera. I din kommer plötsligt en ny rad upp; POST TO MY WALL
    Här förlorar du nog både en och två kunder för detta är nog nytt för många. Jaha ok vad betyder detta? Att Yerba kan skriva saker i min status så alla mina vänner ser det? Hela tiden? Min profil kommer bli en spamm-robot som skickar meddelanden till alla vänner? Nej, detta vågar jag INTE…

    Förklara så tydligt du kan vad det innebär så att du inte förlorar din kund där. Dessutom så när du klickar på Don’t allow (och det gör du eftersom du inte vågar okeja) så sitter du med en popup som är tom (error?) och du har inte din kundvagn framför dig utan en sida som uppmanar dig att tipsa på facebook. Då är det lätt att kunden går vidare i livet utan att handla.

    Sen är det snorviktigt att tekniken funkar. Jag testade faktiskt en liknande funktion hos Oiidesign häromdagen. Det gick snabbt, smidigt, Oii fick sin gratisreklam i min status och jag fick en kod som skulle ge 50:- i rabatt. Jag gick till Oii:s hemsida, la en tröja i korgen och i kassan fyllde jag i min kod… och sen hände…ingenting. Fan, då blir man sur ;-)

    Japp du har rätt där, tack för synpunkterna!

    Vet du nån annan webshop som har liknande upplägg?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)