Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2018 kl. 17:11 #185439SimonJDeltagare
@jp2 92379 wrote:
Det var bara något jag såg i en ruta här
https://portal.postnord.com/skickadirekt/?toCountry=SE&productId=2000
Skicka Lätt är inte realistiskt om man skickar mer än 5 kartonger om dagen. Och det kostar ändå 58 kr.Vid den mängden kan man få under 60kr ex moms på mypack.
Annars som många andra här rekommenderar jag dhl och/eller schenker genom ehandel.se EDGE avtal.
31 mars, 2018 kl. 12:48 #185007SimonJDeltagare@Dent 91783 wrote:
Fungerar detta fortfarande?
Det borde den. Kanske med lite modifikation. Vi kör på den eller en lite ändrad variant.
Är det för övrigt någon som har löst ett script för dhl multishipping?
9 februari, 2018 kl. 11:56 #184805SimonJDeltagareDHL med avtal genom ehandel.se’s EDGE. Så hamnar det väl på lägsta pris ca 50kr ex moms per försändelse.
24 januari, 2018 kl. 14:14 #184638SimonJDeltagare@linusk 91039 wrote:
Stämmer det att man bara behöver fästa handelsfaktura utanpå om värdet överstiger 2000 SEK? Väldigt tvetydigt på PostNords hemsida och även när jag kontaktar dem.
Det stämmer. Och då ska CN23 användas istället för CN22 om jag minns rätt.
24 januari, 2018 kl. 14:12 #184637SimonJDeltagareFrågan är, vad kommer PostNord göra med försändelser som överskrider maxmåtten? Skickas tillbaka till avsändare? Debiteras vi som avsändare extra?
Vår favoritlåda är https://shop.apak.se/Lador-kartonger/Laador-Med-Snabbotten/Snabbottenlador.htm Art.nr 792-017.
Jag kollar nu med apak och kollar om de kan fixa denna låda med höjd 7cm.20 november, 2017 kl. 12:17 #184329SimonJDeltagareVi är också i behov av bättre frakt till Storbritannien.
Varubrev fungerar dåligt. Avisering av försändelser för uthämtning hos ombud fungerar dåligt och leveranser tar lång tid.
Nästan lika dåligt är rekommenderade brev, och det är dyrt.
MyPack Collect finns inte till Storbrittanien och inte DHL Parcel Connect heller.
UPS är för dyrt, även med EDGE avtal.25 september, 2017 kl. 20:11 #184161SimonJDeltagare@GregerA 83504 wrote:
Har kunden skrivit en felaktig adress som gör att försändelsen inte kan levereras så är det inget säljaren kan lastas för, utan säljaren har rätt till kompensation för de merkostnader som uppstår.
Vi har det här problemet ibland. Kund stavar fel på sitt namn, adress eller anger totalt fel postnummer eller ort. Försändelsen når inte kunden (enligt kunden) och returneras inte heller till oss. Kunden bestrider hos Klarna och vinner i stort sett alltid eftersom vi skickar som varubrev.
Men har vi alltså något lagstöd för att kräva kunden på full betalning ändå?
Enligt våra köpvillkor så kräver vi kunden på betalning vid en sådan här situation, men Klarna ställer sig på kundens sida.10 januari, 2017 kl. 13:44 #149180SimonJDeltagareNågon mer som har haft extra mycket problem under november och december med varubrev?
För oss har ca 1 på 200 försvunnit. Tidigare under året har det varit ca 1 på 1000 försvunna.Vi har också kikat på MTD, och eventuellt DHL som inte ens blir dyrare än varubrev på vikter strax över 1kg.
10 oktober, 2014 kl. 14:34 #176451SimonJDeltagareUndrar om det är slumpmässigt detta? Jag tycker att det verkar väldigt ovanligt. Eftersom du inte har lämnat in någon deklaration hittills antar jag? Eller momsdeklarerar du kanske var 3e månad?
4 oktober, 2014 kl. 13:46 #176396SimonJDeltagareTack för alla svar hittills. Intressant att det är ungefär 50/50 på versaler/gemener och att de flesta föredrar det typsnitt vi redan har, och även på det nästan 50/50 mellan versaler och gemener. Kan det bero på att ni kikade in i e-butiken och fick smak för det typsnittet direkt?
Kanske blir något för ett A/B test det här. -
FörfattareInlägg