Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
5 oktober, 2021 kl. 17:34 #191125SekeDeltagare
I vårt flöde har vi frikopplat pack och avslut av ordrar. Vi har bara exakt tidsstämpel på avslut, inte på pack.
21 september, 2021 kl. 07:56 #190197SekeDeltagareIntressant.
Men hur vet man till vilken order/kund packningen av ett visst paket hör om man inte ser följesedel eller liknande?
eller i fall en kund hävdar att han bara fått X när vi menar att vi skickat X och Y.
20 maj, 2019 kl. 04:10 #186413SekeDeltagareHej Christoffer, och välkommen till en spännande bransch!
Vi har mångårig erfarenhet av att hjälpa både hembryggare och bryggerier, och kan leverera ekologiska råvaror, utrustning, flaskor och fat mm.
@ChristofferJensen 93560 wrote:
Hej på er,
Hoppas allt är gott!Jag, min far och svåger håller på att starta igång ett familjebryggeri.
Vi alla 3 har erfarenhet sedan tidigare med att brygga öl, cider och mjöd.Vi kommer enbart fokusera på 100% ekologiska produkter.
Just nu håller vi på att renovera bryggeriet.Om nån av har lust att följa våran resa, så nås vi lättast på Facebook –> Ingsta Brygghus Hudiksvall.
Har någon av er erfarenhet med nystartade bryggerier eller liknande branscher?
31 januari, 2019 kl. 16:42 #186059SekeDeltagareDe borde leva på den (höga) avgift som de tar ut på varje inbetalning från kund. Detta med oskälig växlingskurs när man tar hem pengarna känns som en dold extra avgift, som dessutom är ännu högre än den officiella avgiften!
Är det någon annan här som har PayPal i andra valutor än SEK som betalningsmetod? Hur gör ni?
16 februari, 2015 kl. 09:16 #177474SekeDeltagareIngen mer än vi som har direktbetalning via SEB och DIBS..?
24 maj, 2014 kl. 04:57 #174774SekeDeltagareLycka till Fredrik – och tack för all bra hjälp jag har fått av dig under din tid på Klarna.
8 maj, 2014 kl. 19:58 #174521SekeDeltagareAtt butiken är på nätet är bara en säljkanal. Det centrala är vad du säljer – du måste brinna för dina produkter och kunna dem bättre än de andra i branschen.
8 maj, 2014 kl. 19:36 #174516SekeDeltagareVi anger vårt verkliga lagersaldo på produktsidan, och om det är noll byts köpknappen mot en bevakaknapp. Idén är att vi alltid ska kunna expediera varje inkommande order omgående, och inte bygga in komplexitet och fördröjningar i processen.
Sedan har vi några få dyrare B2B-produkter i shoppen som vi inte har i lager, men då har vi en ”begär offert”-knapp istället.
27 april, 2014 kl. 15:43 #174334SekeDeltagareVisst är det en välkänd strategi att medvetet gå back för att bygga volym under en uppstartfas. Men hur tänker man sig att tjäna pengar i framtiden om affärsmodellen bygger på att sälja böcker med förlust?
Om idén är att tjäna mer på medlemsavgifter än vad man förlorar på böckerna så bygger det ju på att kunderna i snitt förlorar på att vara medlemmar jämfört med att köpa böckerna på öppna marknaden – åtminstone om marknadspriserna mer och mer närmar sig F-priserna.
27 april, 2014 kl. 15:28 #174333SekeDeltagareDet beror också på vilken bransch man är i, hur mycket B2B jämfört med B2C och en rad andra faktorer.
För vår del ser vi en ökning jämfört med samma period (1-26) i april förra året på 22 % räknat på antalet besök och 62 % räknat på försäljning. Både konverteringen och genomsnittlig orderstorlek har gått upp.
Jämfört med samma period i mars i år har vi -7 % på antal besök och +7 % på försäljning. För oss brukar mars vara bättre än april – om det beror på väder eller annat vet jag inte.
-
FörfattareInlägg