Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
5 maj, 2014 kl. 11:04 #174422SammiDeltagare
Hittade file2cart.com eller cart2cart.com som man kan använda sig av. Men leverantören Prestaworks.se kan också hjälpa till att få in produkterna verkar det som.
5 maj, 2014 kl. 11:02 #174421SammiDeltagareDu kanske kan använda dig av file2cart.com, antingen kan man ordna det själv eller låta dom mappa och dona.
30 januari, 2012 kl. 08:56 #135247SammiDeltagarePrecis, retargeting som nämns här ovan och förmodligen criteo som leverantör. Annars finns det andra företag som också pysslar med targering och retargeting, exempelvis specific media, Adaction m.fl.
26 januari, 2012 kl. 13:46 #135083SammiDeltagareLäses absolut. En av höjdpunkterna i veckan
Tack för omnämnandet Julius och tack för en intressant text om e-handel, rea-priser och ”shoppingportaler”. Generellt så arbetar vi (och de flesta andra inom ”vårt” segment) med en form av produktjämförelse, snarare än prisjämförelse. Priserna är givetvis en viktig faktor, men fokus ligger snarare på produkterna än priset. Sen att det finns en rea-del är rätt naturligt då de flesta leverantörer [läs butiker] titt som tätt har REA och vi får tillgång till de priserna och utbudet.
//Sammi – Modegallerian.se
20 januari, 2011 kl. 09:14 #118130SammiDeltagareDet med Blockets e-handel med kläder tycker jag är rätt intressant. Enligt mina erfarenheter så är kläder inte direkt någon som fungerar för ren prisjämförelse. Om man nu hittar två identiska plagg så brukar priset vara snarlikt och det handlar då mest om butikens ”attribut”, Fri frakt? Hur brandad/förtroendeingivande är butiken? Vilka betalsätt erbjuds? etc etc.
Om man ser på den andra aspekten som är att samla flera butiker (inom specifikt område) på ett ställe, så är detta något som växer rätt mycket nu för tiden. Men då handlar det om att presentera sakerna på ett attraktivt sätt och tillhandahålla en bra enkel tjänst som förenklar för slutanvändaren.
*edit* Slarvfel
25 oktober, 2010 kl. 14:57 #115599SammiDeltagareDet som Kodmyran skriver stämmer. Det ska räknas som att du har anställda.
Går du via ett affiliatebolag så slipper du det då affiliatebolaget har hand om den delen mot publishers. Det finns flera bolag som du kan arbeta med som ej tar ut några avgifter. dessutom hanterar dom flera kanaler ut för dig. Adrecord.com och WordOn är två bolag som är seriösa, duktiga och som ej tar ut start eller månadsavgifter.
Alternativt kan företag som frilansfinans nyttjas. Jag har personligen ingen erfarenhet av att använda sig av liknande tjänster så kan inte svara på om det är bra eller vilka bolag som är att rekommendera.
19 augusti, 2010 kl. 08:01 #113346SammiDeltagareKodmyran: Jag förstår. Då ska jag bara gratulera till ett fantastiskt genomfört arbete med att så lojala kunder. Kan tänka mig att det hjälper att ni är i absolut första vågen av hund&katt e-handlare i SE.
18 augusti, 2010 kl. 21:38 #113333SammiDeltagareHej! Här kommer ett par svar från mig.
1. Vad man betalar provisionen på beror såklart på vilken Ö.K du har med dina partners (affiliates). Men det rör sig om en B2B tjänst (förutsatt att de har F-skatt) så borde även momsen följa med.
2 & 3.Ångerrätten: Distanshandelslagen gäller här (såklart) om en kund lämnar tillbaks en vara inom tidsramen har den rätt att få tillbaks pengarna. Ekvationen bör då se ut enligt följande: Partners förmedlar ett köp, 30-45 dagar senare skickar partner ut en avräkning. Ordar accepteras eller avslås beroende på om det är pengaretur eller ej.
om det är ett byte eller en rea vara som skickats ut så har du som e-handlare fått in pengarna och provis bör då utgå till din ”affiliate”.
Hur man kan hantera cookies: Efter genomfört köp så dödas cookien och det krävs ett klick till på länken för att din partner ska kunna tillgodoräkna sig ett nytt sale. Generellt är cookietiden mellan 30-45 dagar. 45 Dagar är oftast lite overkill.
Viktigt att tänka på är att affiliatemodellen bygger på samarbeta, ingen av parterna tjänar på att försöka blåsa den andra. Partner driver en sajt där han arbetar för att få in rätt målgrupp för att kunna skicka vidare kunder till dig, Efter dom är överlämnade (sale) så är det upp till e-handlaren att förvalta kunderna på bästa sättet, exempel genom tajt kund dialog med utskick, rabatter eller annat mervärde.
@Kodmyran; vart har dessa kunder tagit vägen nu? Handlar dom fortfarande hos dig eller fortsätter dom göra det enkla, klicka på en länk till en annan kollega inom din branch? Skulle du kunna tjäna på att ligga kvar och arbeta hårdare för att skapa lojalitet till kunderna från denna webbplats?Mervärdet behöver ju inte alltid vara att man ger rabatt, presentkort eller liknande utan det kan lika gärna vara en läsvärd artikel om hur man bäst ”klipper klorna på misse” eller hur man bäst aktiverar en kisse.
18 augusti, 2010 kl. 21:07 #113332SammiDeltagareSvårt val.
Jag gillar nummer tre eller fem. Nummer tre är jäkligt fräsh och det känns som den kan hålla länge, men den är samtidigt mycket som händer i logon. (Jag gillar när det är så enkels som möjligt) en kombination av ettan och trean skulle kanske vart något, bort med tassringen till höger och lägg in bakgrundstassen.
Min logo när jag hade butik var väldigt enkel, men enligt mig, trevlig.
-
FörfattareInlägg