Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 47 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182991
    Sabbacus
    Deltagare

    @Kocken 88918 wrote:

    Produktägarna går inte att få tag i på telefon och alla mejl till dem ska gå genom Supporten.

    http://www.specter.se/om-specter/

    Det finns två produktägare på sidan, båda med telefonnummer. En av de har en e-postadress på sidan och den andres e-postadress är tämligen lätt att gissa.

    #167037
    Sabbacus
    Deltagare

    När jag ändå håller låda: Man får också välja vilken navigationspunkt som är ”startsida” för fotograferingen. På vårt Växjökontor är det position tre eller fyra, så om man vill kan man backa ut och kolla på utsidan av huset. Vi ville att besökaren skulle hamna inomhus i entrén när de kommer till vår lokala street view.

    #167038
    Sabbacus
    Deltagare

    Här finns mer info samt ett formulär för att söka fram en fotograf nära ens hemort.
    https://www.google.com/maps/streetview/trusted/

    ”Deltaterna” är lite roligt namngivna. Småland heter t.ex. ”Smolandia” (vilket är latin för ”Small lands” -> Småland).

    Vi körde med Daniel K Johansson (Sweden -> Smolandia) för fotografering både i Småland och Stockholm.

    Det man kan fundera på i förväg är vart man vill ha navigationspunkterna (d.v.s. vart fotografen ska ställa kameran). Vill man städa upp eller för den felen rigga lite roliga saker är det också bra att göra i förväg. Själv så gick jag och plockade småsaker här och där flera gånger innan fotograferingen men ändå lyckades jag glömma kaffekoppen vid kaffeautomaten.

    #167040
    Sabbacus
    Deltagare

    @Epic 86594 wrote:

    Hur lyckades ni få till så bra bilder på allt? Vad använde ni för utrustning?

    Google har avtal med ett gäng fotografer. Man betalar fotografen 5000 kronor så kommer de och fotar samt lägger upp allt i Street View.

    Vi gjorde samma sak på Kronfönster förra året:

    https://www.google.se/maps/@56.9096452,14.814832,3a,75y,151.43h,74.22t/data=!3m7!1e1!3m5!1syAdpWr7tyqUAAAQpeWV2Hw!2e0!3e2!7i13312!8i6656

    https://www.google.se/maps/@59.2923958,18.0052065,3a,75y,202.22h,84.78t/data=!3m7!1e1!3m5!1sCVphyW7Gr_gAAAQp5Xb9Jg!2e0!3e2!7i13312!8i6656

    #179871
    Sabbacus
    Deltagare

    Vi kör endast Zopim utan någon koppling mot Zendesk. Fungerar bra. Det är vissa delar i Zopim som inte är optimala för vår verksamhet och vårt arbetsflöde, men bortsett från det är det bra.

    Då jag så sent som igår skrev ett svenskt mail till Zopims svenska representant (förmodligen engelsman som använder Google Translate ;)) får ni ta del av mina åsikter om vad som saknas i Zopim, ur ett mer tekniskt perspektiv (då jag inte använder systemet själv utan bara administrerar det). Notera dock att vi är flera samtidiga användare av Zopim.

    1. Jag som är tekniker på vårt företag måste vara en agent för att kunna administrera systemet, detta trots att jag inte jobbar med Zopim i den dagliga verksamheten (det är våra säljare som sitter där).
    – Jag får chatnotifikationer som jag inte vill/ska ha (jag svarar inte på de, men ändå).
    – Jag kan inte vara ”unavailable for chat” (finns inte), bara invisible. Så jag får alltid chatnotifikationer.
    – Vi måste betala för en agent som aldrig kommer att användas i praktiken.

    2. Det går inte att sätta en ”catch all”-adress för offlinenotifikationer (till en generell adress, inte till säljarnas e-postadresser). Alternativen är således
    – Byta ut en säljares e-postadress till den generella e-postadressen och sedan slå av notifikationer för alla andra säljare.
    – Aktivera ’email piping’ för kontot. Då kommer dock samtliga chatnotifikationer också att skickas dit, något vi inte är intresserade av.

    Punkt nummer två har jag skickat in till er som en feature request.

    #178854
    Sabbacus
    Deltagare
    #178819
    Sabbacus
    Deltagare

    Av ren nyfikenhet tog jag mig friheten och frågade en kompis som jobbat på Posten om vad som händer om ett paket hamnar hos Posten och de inte har en aning om vart det ska. Detta är hans svar:

    De skickas till en avdelning i Kiruna som försöker utreda en avsändare eller mottagare. De är de enda inom posten som får öppna försändelser som sista utväg för att få fram en adressat. Det går att ringa posten för att få hjälp att hitta nåt sånt. Hittas ingen adressat så lagras paketet ett litet tag och om det inte går att lösa så destrueras det i slutändan

    #178534
    Sabbacus
    Deltagare

    Du kan föra över tillgångar från dig som person till bolaget. Grundregeln är väl att sakerna får vara upp till sex månader gamla. Se till att spara alla kvitton bara.

    #177557
    Sabbacus
    Deltagare

    Skriv ut vilken adress det handlar om så blir det enklare för oss att se vad som ställer till det.

    #177528
    Sabbacus
    Deltagare

    Magento Enterprise kostar, om jag minns rätt, ca 20 000 i månaden såvida de inte ändrat prismodell nyligen. Jag kollade på det 2012. Inte helt billigt således. Kör man CE (Community Edition) kostar det gratis, men då får man inte de prestandaförbättringar + support som ingår i Enterprise.

    Om du kikar på Enterprise, kom ihåg att Magento har en bakdörr in i systemet genom de ioncubekodade filer som krävs för att köra Enterprise. Detta står (om än med helt andra ord) i deras avtal.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 47 totalt)