Forumsvar skapade

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #134942
    rocky
    Deltagare

    Det är värt att vara noga med vikt & mått för det hjälper om paketet kommer bort hos DHL också.

    Jag är också skitnöjd med DHL & Pluskontot, vi hade ett eget avtal med DHL innan vi skaffade pluskontot och det är inte jämförbart.

    #108909
    rocky
    Deltagare

    Från privatperson eller företag? Om det är från privatperson så är nog Posten Mypack retur bäst, om det är företag till företag så rekommenderar jag DHL Europack men båda kräver schyssta avtal.

    #107857
    rocky
    Deltagare

    @lenp 2801 wrote:

    Helt rätt lunarmys – så gör man förstås. Varför krånglar jag till det i min lilla hjärna :)

    Det enda skulle ju va om ngn fiskar upp brevet ur ngn brevbärarväska och är superintresserad av just våra varor och skyndar sig att lösa in det…. men men… shit happens!

    mvh,

    /L

    Om du noterar vad du har skickat ut för presentkort, typ koden och kunden säger sig att dom inte har fått presentkortet så är väl det bara och spärra det.

    Och skicka ett nytt naturligtvis :)

    #107851
    rocky
    Deltagare

    @Oddity 2792 wrote:

    Jag har precis mailat klarna och berättat vad jag tycker och att jag kommer att byta till Sveawebpay eller köra fakturorna själv om dom inte gör något åt våra kostnader. Jag mailade i förrgår till vår kontaktperson på klarna men inget svar ännu. YEY!

    Mailade min säljare hos Kreditor / Klarna i April angående att jag byter till Svea om de inte gör något åt kostnaderna men har aldrig fått ett svar.

    #107721
    rocky
    Deltagare

    @GregerA 2652 wrote:

    Nej, det är ingen tjänst, men i sådant fall kan man avtala bort ångerrätten.

    2 kap 5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller
    väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller
    som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten
    och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas
    någon ångerrätt.

    Touche! Så nu vet vi det :)

    #107711
    rocky
    Deltagare

    @fashion 2610 wrote:

    Jag skulle inte köpa en ring som present till min man där det står ”Jag älskar dig Rickard” när min man heter Kevin, inte heller en tröja med en naken Pamela Anderson med texten ” Grattis på födelsedagen Ingemar! Ringen kan E-butiken inte sälja vidare som den är och tröjan kan man glömma helt!

    Man blir mer och mer förvirrad….

    Om du graverar ringar och trycker t-shirtar på beställning enligt kundens önskemål (dvs inte plockar en färdig vara från en hylla) så skulle jag iallafall tolka det som en tjänst och inte täcka det med ångerrätt.

    2. 1 § Detta kapitel gäller för distansavtal varigenom en näringsidkare överlåter eller upplåter lös egendom till eller utför tjänster åt en konsument.

    #107192
    rocky
    Deltagare

    @fenrik 2027 wrote:

    Nu har det dimpt ner ett par fakturor från DHL och jag bara skrattar och ler. Priserna är mycket lägre nu

    Och det bästa, allting är precis likadant, jag märker ingen skillnad på någonting. Jag loggar in som vanligt på DHL kontot osv…

    Kan bara varmt rekommendera Pluskontot, erfarenheten än så länge är bra.

    Får man ett nytt DHL kundnummer? Är man kund hos DHL direkt eller får man fakturorna från Pluskontot?

    #106149
    rocky
    Deltagare

    Dom är bra konstiga på Svea Webpay iallafall, fick ett prisförslag och det var bra. Ingen årsavgift och snabb utbetalning.

    Det har nu gått 3 månader sedan prisförslaget kom och jag har skickat 3 email (ungefär ett i månaden) men inget svar. Antagligen så vill dom inte längre svara för att dom har börjat med årsavgift antar jag.

    Får väl lov att ringa om det ska bli till något.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)