Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #151061
    Rivie
    Deltagare

    Har ett hett tips på ett program som är väldigt kompetent och enkelt att använda när det gäller bildbehandling men som tyvärr saknar möjlighet till friläggning.

    ACDSee Pro

    Använder det till alla mina produktbilder och skulle inte klara mig utan.

    #151012
    Rivie
    Deltagare

    Tycker man ska var rak och logisk och då är det solklart.

    Så här ser jag på saken:

    (Parvelito)
    Exempel 1: Om kunden returnerar något så har han inte uppfyllt kravet på att få 50:- i rabatt. 249:- återbetalas till kunden samt att denna återigen får möjlighet att utnyttja rabattkoden vid nästa köp.

    Exempel 2: Samma här, är villkoret inte uppfyllt så gäller inte längre 2 för 3. 30:- i retur.

    Exempel 3: Här finns en oklarhet. Bonusvara för 1:- istället för ordinarie pris 99:- men är det då upp till 99:- eftersom tekopparna bara kostade 49:- ?
    I vilket fall som helt är det som de andra fallen att om villkoret inte uppfylls så utgår ingen rabatt. Kunden ska givetvis även här få möjlighet att utnyttja erbjudandet vid annat köptillfälle.

    #149461
    Rivie
    Deltagare

    Om det är en seriös tillverkare så har dom testat produkterna och fått ett godkännande. Begär att få en kopia där det står vilka standarder som produkten är testad mot. Sedan att veta om det är rätt standarder som produkterna testats mot kan vara svårt att veta men som tillverkare ska man känna till detta.

    För det som vill läsa mera om standarder så kan man hitta lite info här: SIS.se – Svensk Standard Standardisering Handböcker Utbildningar – ISO IEC SS

    #149325
    Rivie
    Deltagare

    Har faktiskt inta haft något problem alls med Kinesiska företag. Har handlat med företag i Kina under ett antal år och min erfarenhet är att PayPal fortfarande är ganska nytt för dom. Vanligtvis har det varit att skicka betalning via bank transfer men fler o fler har börjat accepterat PayPal och då får dom pengarna snabbare och kan då även skicka snabbare och mindre tjat om leveranstid osv. Detta är ett bra argument för att få dom att acceptera PayPal by the way. Kan nämna att jag brukar vara ganska tjatig om leveranstider… det lönar sig ;-)

    #149129
    Rivie
    Deltagare

    Mitt första intryck är en väldesignad exklusiv sida med stilfulla bilder och produkter av hög klass. Det som drar ned det lite för mig är det smala formatet och särskrivningar. Tänk på att om det uttalas som ett ord så ska det skrivas som ett ord t.ex. Massageljus, dubbelvibratorer etc.

    #149127
    Rivie
    Deltagare

    Använder Surftown och det har fungerat bekymmersfritt. Webbhotellet som ingår använder jag för externa informationssidor som annars är krångligt att integrera i butiken.

    #147275
    Rivie
    Deltagare

    Ska börja skissa på hur en guide för att välja rätt strömbrytare skulle kunna se ut.
    Har börjat göra lite mindre förändringar på produkt-trädet så det ska bli tydligare att hitta.

    Tack för all synpunkter dom är värda jättemycket!

    #147180
    Rivie
    Deltagare

    @skinza.se 46492 wrote:

    Jag håller inte riktigt med dig. Det finns väldigt många sidor som är mil sämre än denna.
    Loggan är helt ok, dock så kanske du ska ta bort mirroring-effecten?
    Sedan håller jag med om att menyn är lite rörig.
    Org-nummer etc. finns ju på sidan under kontakta oss. Lägg in det under om oss också/istället.
    Sedan kanske det skulle vara schysst att fixa en guide för de som inte har så bra koll på dina produkter?

    Finns en anledning till att loggan är som den är. Då vi handlar med strömbrytare i glas så ville jag återspegla det i loggan.
    Håller med om att menyn inte är bra och kommer att ändra på på upplägget bara jag kommer på något bra system.

    Kan mycket väl tänka mig att göra någon form av guide men hur menar du att den skulle vara? Antar att man blir lite hemmablind då det är självklart för en själv hur all funkar.

    #147176
    Rivie
    Deltagare

    @Andreas 46487 wrote:

    Tråkigt (färgerna på sidan, se genom dem)
    Rörigt (tog en evighet att hitta produktmenyn)
    och viktig information saknas (org nummer?).

    Nej, kolla genom genomgången för vad som krävs i en webbutik före du söker feedback.

    Tyvärr är jag negativ, men denna sida kommer inte att konvertera bra idag.

    //Andreas

    All kritik är bra kritik!
    Och jag har läst igenom genomgången ;-)
    Är själv nöjd med färgvalet men det där är ju en smaksak.
    Hur viktigt är det egentligen med att man lätt hittar org nummret? själv har jag aldrig brytt mig när jag handlat på nätet.

    #147175
    Rivie
    Deltagare

    @Beatme 46482 wrote:

    Domän och butiksnamn inte lika!? Känns fel att marknadsföra en webbsida som leder någon annanstans.! Jag skulle ha valt att att använda distinctab som namn ist! Så slipper du riskera att förlora kunder på många olika sätt.!

    Har funderat en del på det där själv och även frågat en del andra och det verkar vara ganska delade meningar om hur betydelsefullt det är. Vissa bryr sig inte medans andra tycker det är väldigt viktigt. Kommer fortsätta se över antingen domännamnet eller presentationen i butiken.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)