Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2012 kl. 13:55 #152029LagerchefenDeltagare
Jag kommer!
12 juni, 2012 kl. 07:16 #147194LagerchefenDeltagareNåt annat man kan göra angående ytteremballaget (när det ser lite återanvänt ut) är att klistra dit en klisterlapp där det står (typ) ”Vi gillar miljön så ibland skickar vi i återanvända kartonger, hoppas att det är ok” . Även om det drar ner något på antal ordrar per minut så kan det ge bra positiv effekt (samt spara dyra kronor på stora kartonger)…
3 april, 2012 kl. 12:51 #141354LagerchefenDeltagareNi som kör med GK420, hur många skriver ni ut i månaden (genomsnitt)?
Tonerkungen sa nåt om att koppla på lådor, nån som har erfarenhet (pris/smidighet/mängd) av dessa jämfört med rullar?
Vi står i valet och kvalet om vi ska köpa in en GK420 eller satsa på en S4M istället…
18 maj, 2011 kl. 07:15 #122736LagerchefenDeltagareOm du har en egen säljare och lite volym, kan man ibland kunna få bättre priser på ett visst intervall och sedan lite sämre priser på resterande.
Annars är det väl det tråkiga svaret DHL, Schenker och Bussgods…
Kika in ”jämför fraktavtal” http://www.ehandel.se/?compare=logistik4 maj, 2011 kl. 06:35 #122357LagerchefenDeltagareMen visst vaknar man med ett leende?
Det är inte alls lika jobbigt som att packa ex 50 st när man har sålt riktigt bra dagen innan, vilket är lite märkligt…
29 april, 2011 kl. 06:26 #122244LagerchefenDeltagareEn klumpig kund kan ha raderat ordermail, det händer. Men då borde du kunna hitta personens order i ditt system.
En annan grej är ju att kolla när de ska ha fått produkten och se ifall du har skickat något paket/brev till den staden där kunden bor, för att snäva risken för bedrägeri något.
Ibland blandar kunder ihop vart de har handlat sina produkter, så försök att förklara att du inte kan göra något utan kvitto eller ordernummer. Kan det vara så att kunden har fått produkten av någon vän eller någon i familjen och därför inte har ordernummer?
Annars kan du googla och kolla vilka mer som kan sälja produkten (om den är rel unik) och fråga om det inte är någon av de sidorna istället.En lärdom kan dock vara; vad kostar det att få denna kund nöjd? Hur mycket tid lägger man ner för att behålla kunden? Är det värt det eller ska du bara säga; återkom med ordernummer…
28 april, 2011 kl. 07:01 #122201LagerchefenDeltagareBlev riktigt snyggt och fräscht, och väl dokumenterat! Men det är alltså bara en packstation eller blir det fler närmare jul?
26 april, 2011 kl. 07:19 #122168LagerchefenDeltagare@Joel, Då kanske man kan få se lite bilder (lagerporr tror jag det kallas) från hur det nya lagret blev? Blev det som du tänkte?
19 april, 2011 kl. 08:56 #122007LagerchefenDeltagareDet vore intressant med en analys av drop shipping och e-business.
Kommer det bli det alla använder eller är det vissa produkter som lämpar sig bättre? vad säger forskningen? Finns det forskning? Hur upplever kunden detta?
Det finns flera olika trådar som tar upp drop shipping bla nämns det i pågående tråd; http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/2120-hjaelp-med-trilskande-kund-4.html#post18731
14 april, 2011 kl. 07:27 #121794LagerchefenDeltagareHåller med lunarmys, REK blir väldigt dyrt och vi har heller knappt några brev som försvinner (de som försvinner brukar dyka upp en tid senare).
Beroende på värdet så kan du avgöra om du ska skicka det med paket (spårbart) eller som brev.
-
FörfattareInlägg