Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
23 april, 2019 kl. 19:15 #186339ReagerDeltagare
Rent spontant kanske knappen ”Bli medlem” bör ändra text till ”Skapa konto” eller något liknande. Medlem känns inte som rätt begrepp.
22 augusti, 2014 kl. 12:42 #175932ReagerDeltagare@Pelmered 78326 wrote:
Ja, den bästa lösningen är väl precis som Joel sa att någon skapar ett API som kopplar samman alla bankerna. Det gör att man kan hantera alla kopplingar centralt och därmed dela på kostnaden med flera andra varje gång man behöver uppdatera kopplingen för att det ska fortsätta att fungera.
Jag skulle kunna tänka mig att dra igång ett projekt för det här. Jag skulle då behöva hjälp med kopplingarna för de olika bankerna. Själv har jag bara SEB.
Kan bidra med SHB och Swedbank. Har redan börjat med ett eget API för att koppla samman bankerna så man slipper ge bort all info till bankdroid/tink o.dyl och har de två ovanstående redan färdiga. Behöver så klart anpassas lite om den ska hantera Swish specifikt, så vill du bygga i .NET så kan jag hjälpa till!
22 april, 2014 kl. 10:53 #174254ReagerDeltagareTycker det är grymt störande att jag måste klicka på Visa och inte bara kan klicka på produktbilden. Får mig att bli förbannad och surfa vidare
22 april, 2014 kl. 09:06 #174252ReagerDeltagareEftersom tanken med ett forum är att diskutera och sprida kunskap så är det alltid trevligt om man delar med sig av lösningen istället för att bara tala om att man har löst det. Finns alltid fler med samma problem!
15 april, 2014 kl. 12:13 #174170ReagerDeltagare@Kodmyran 76694 wrote:
Spännande i debatten. Tydligen räknar cdon med att tjäna över 100 miljoner på att köra egen betallösning. Det är knappast på bara att slippa Klarnas avgifter, så tydligen går det bra att tjäna pengar på påminnelser för ehandlare om de nu räknat rätt..
di.se – Betalning nästa för CdonHar för mig att jag läste på di (de kanske har uppdaterat texten) att 100 miljoner är vad de (DI) har räknat ut att Klarna skulle förlora i intäkter. Vad de har räknat på för uppgifter framgick dock inte. Så i realiteten kanske inte Klarna förlorar så mycket pengar utan mer CDONs namn i marknadsföringen?
9 april, 2014 kl. 10:22 #174083ReagerDeltagareSjälv undviker jag Klarna när jag kan, både för att jag själv har drabbats av detta att fakturor inte kommer utan man får helt enkelt endast påminnelsefakturan, dels för att jag själv är dålig på att faktiskt betala de fakturor jag får i tid
Saker som jag tycker Klarna borde fixa.
1. Mobil-köp. Här uppdateras inte adressen på kunden automatiskt, vilket i mitt fall ledde till att Klarna skickade (åtminstone påstod de att de skickat) fakturan samt påminnelsefakturan till en 3år gammal adress. Jag har flyttat 2ggr sedan jag bodde på den adressen vilket gjorde att jag inte fick något förrän Segoria plockade upp ärendet och snällt skickade ett inkassokrav till min gällande adress. Här tycker jag att det borde vara ett krav att Klarna faktiskt har uppdaterade uppgifter, särskilt i ett flöde där jag aldrig ser eller anger min egen adress.
2. Sluta skicka ut påminnelser med endast påminnelsebeloppet. Förstår att de vill krama ur folk varenda litet öre, men det är sjukt irriterande, även om det är mitt eget ansvar att betala i tid, att få en faktura på endast 60kr i påminnelseavgift eftersom det innebär att de faktiskt vet att jag betalat. Men men, pengar vill väl alla ha så mycket som möjligt av.
Har själv jobbat på Klarna och har aktier i företaget, så jag hoppas att de reder ut det går väldigt bra för dem i framtiden
24 juli, 2013 kl. 20:34 #166135ReagerDeltagare@nordicwebteam 67204 wrote:
Portfolio – Starta Webshop med Magento Du kan även spana in moduler vi gjort i menyn Webshop –> NWT moduler
I övrigt tipsar jag om aheadWorks ? eCommerce Software Development Expertise som är de som är bäst på att skapa Magento moduler internationellt.Lite OT men varför är de två översta länkarna för KC-modulen facebook-länkar?
24 juli, 2013 kl. 10:07 #1661195 juni, 2013 kl. 11:14 #164803ReagerDeltagareNågon som vågat sig på att prova denna och vill berätta om sina erfarenheter?
5 juni, 2013 kl. 11:12 #164802ReagerDeltagareKanske jag som är dum och inte förstår, men som jag läser det är det avgifterna till dem (QuickPay, ePay), sedan tillkommer kostnaderna för inlösenavtal och avgift till dessa inlösare som man får förhandla fram själv.
Rätta mig gärna om jag har fel.
-
FörfattareInlägg