Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2020 kl. 05:33 #186958PutteDeltagare
På första sidan tycker jag att texten på bakgrundsbilden försvinner lite grann, tror den skulle tjäna på att förstoras lite.
Er logo är snygg så tycker den ska användas mer på hemsidan.
Skyltomaten är snygg och enkel att använda, lite långsam på min dator (kan vara uppkopplingen).
29 september, 2011 kl. 21:57 #127879PutteDeltagareNu är jag inte riktigt hemma på flugfiske, men är det inte konstigt att någon köper dyraste spöt, och inget annat, inte ens extra rulle eller drag/fluga?
Hur brukar en typisk order se ut för en som köper fiskespön?
28 augusti, 2011 kl. 21:17 #125887PutteDeltagare@Lastbryggan 23071 wrote:
Om det inte går att plocka fel och det ändå plockas fel, vad är det som går fel då?:confused:
Jag håller med om att det är en fantastisk siffra i förhållande till antalet ordrar men ”ordmärkare” som jag är så måste jag fråga.Hehe, jo jag håller med om att det är lite motsägelsefullt.
Det är två saker som kan gå fel – antingen är varan felmärkt från leverantör (fel produktkod) eller så har den som packar tvingat systemet att stänga ordern, vilket går om man skriver in ett visst kommando.
Sen blir det givetvis en del fel när paketen ska sorteras till rätt transportör, men det kan man inte beskylla plockarna för.
28 augusti, 2011 kl. 20:03 #125884PutteDeltagareAh, logistik, ett av mina favoritämnen!
Min e-butik är i storleksordningen garderob, så där kanske jag inte har så mycket att komma med.
På dagarna arbetar jag på ett av världens största logistikföretag med just tredjepartslogistik. Jag kan ju berätta lite hur vi arbetar för att ge er inspiration.
Prylarna det handlar om är datordelar, ca. 30000 olika artiklar och volymerna ligger på ca 3000 delar/dag. Alla ordrar går från kundens system in i vårt egna HTML-baserade system. Ordrarna skrivs ut i lagerföljd, dvs man börjar på första lokationen och går sen framåt. De flesta ordrar är det bara en del på.
Efter delen plockats tas den bort till packborden, alla delar är färdigpackade så det packpersonalen gör är att de scannar streckkoden på orden och sen produktkoden på delen. Detta gör att det inte går att plocka fel. Stämmer ordernnummer med produktkod skrivs en adresslapp ut. Ordertyp, land/ort, och vikt bestämmer fraktsätt. Sen skickas delen till en sorteringsposition där den läggs på rätt plats och i slutet av dagen hämtas allt upp.
Ett tips till alla här är att använda er av scanners och streckkoder, sparar massvis med tid och felplock. Vi har ca. 2 felplock / år tack vare detta.
-
FörfattareInlägg