Forumsvar skapade

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #179407
    Postnord
    Deltagare

    Hej!

    Läste din fråga om tull och ville bara tipsa dig om att du alltid kan ringa oss på Postnord om du har frågor. Vår tullavdelning når du på 010-436 09 28 måndag till fredag mellan kl 08,00-17,00.

    Med vänliga hälsningar
    Erika PostNord Kundservice

    #178845
    Postnord
    Deltagare

    Hej!

    Läste att du behöver lite hjälp att installera din skrivare till Pacsoft. Jag råder dig att ta kontakt med vår Pacsoft support som kan hjälpa dig med ditt ärende. Du når Pacsoft supporten antingen via telefon 0771-333310 knappval 1 och sedan knappval 5 eller om du vill maila går det bra på pacsoftsupport.se@postnord.com.

    Vi svarar måndag till fredag mellan kl 08,00-18,00.

    Med vänliga hälsningar
    Erika PostNord Logistics Kundservice

    #176962
    Postnord
    Deltagare

    Postnord arbetar ständigt med att förbättra våra tjänster, och vi tackar för de synpunkter som framkommer som till exempel att på liknande sätt som för MyPack kunna se alla Varubrev i kundportalen.

    Redan idag kan man få en EDI-fil med data om sina föregående dags sorterade Varubrev i en sk Återrapporteringsfil i textformat. I den framgår till vilken vikt vi vägt respektive Varubrev samt datum och klockslag.
    Är ni intresserade av att få tillgång Återrapporteringsfil ska ni kontakta er säljare som hjälper er med detta. Jag bifogar 2st länkar till vår hemsida där det står mer om funktionen.

    Särskilda villkor, skrolla ned till varubrev:
    Särskilda villkor för avtalskunder

    Tekninsk dokumentation över Varubrev:
    http://www.posten.se/sv/Documents/PD…umentation.pdf

    Gällande felvägningar rekommenderar jag er att kontakta vår kundservice som får gå in mer ingående och se över era leveranser för att lösa problemet med felvägningar.

    Postnord Kundservice: Telefon: 020-23 22 20. Vi har öppet 08:00-18:00 mån-fre.
    E-post: kundservice.foretag@posten.se

    Vänliga hälsningar Malin, PostNords Kundservice

    #176939
    Postnord
    Deltagare

    Hej!

    Självklart ska man inte behöva kontrollera vikten på de brev som man skickar, man ska kunna lita på att breven vägs och taxeras rätt.

    På våra terminaler finns sorteringsmaskiner för Varubrev som är försedda med en våg. För att vara säkra på att dessa väger breven rätt gör vi regelbundet ett antal kontroller. Vågarna testas med två veckors intervall och kalibreras med 6 månaders intervall.

    Undantagsvis händer det att två Varubrev hamnar på vågen samtidigt, varpå den ena registreras men får de båda Varubrevens summerade vikt, och för den andra uteblir vägning. För en enskild försändelse kan det då bli en felaktig vikt.

    Vi arbetar ständigt för att säkra leveranskvaliteten, både i fråga om fakturering och leveranstider och du som kund ska kunna lita på att vi gör rätt. Om man ändå anser att faktureringen är felaktig fakturerad ska du kontakta kundservice så att vi får undersöka vad som kan ha hänt. Du når oss via telefon 020-23 22 20 eller e-post kundservice.foretag@posten.se. Vi svarar mån-fre kl 08,00-18,00.

    Vänliga hälsningar Erika, PostNords Kundservice

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)