Forumsvar skapade

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #122571
    PostieSWE
    Deltagare

    Jag jobbar på Posten Logistik och jag håller med om att det ibland blir problem med att få SMS-aviseringar att gå fram. Min erfarenhet är att det oftast beror på att telefonen är avstängd eller befinner sig i ett område utan täckning
    Såhär fungerar det i alla fall i Posten för paket, pall och express:
    – Vi visar händelsen ”SMS-avisering skickad till mottagaren” först när vi fått kvitto från teleoperatören att SMS:et gått fram.
    – Om vi får en felkod från operatören som innebär att man misslyckats så visar vi ”SMS-avisering misslyckad. Ny avisering kommer att göras”

    Det som ställer till det är när vi endast får ”pending” från operatören, för då vet vi inte vad som hänt, men då visar vi inget alls på webben.

    Det här är inte optimalt och vi funderar på att göra en del justeringar. Jag tar gärna emot förslag i det här forumet!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)