Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #175706
    poand67
    Deltagare

    Hej alla,

    Jag heter Pontus Andersson och jobbar som försäljningschef för Sverige på Klarna. Till att börja med: stort tack till er alla för att ni tar er tid att diskutera detta.

    Jag har inte möjlighet att gå in på specifika fall, men jag kan generellt säga att vi inte kan ta någon risk när paket skickas ’ej spårbart’. I de flesta fall fungerar det som det ska; kunder handlar, mottar varorna, betalar och alla parter är nöjda. Men i få fall går det inte alltid lika bra. Om det beror på att kunden har mottagit varorna men hävdar motsatsen, eller om de faktiskt inte mottagit några varor, går ju inte att slå fast om paketet inte är spårbart. Vad som däremot är enkelt att slå fast är att konsumentlagen nästan alltid står på konsumentens sida.


    @Dottan
    , jag hoppas att du känner att vi kommit fram till en bra lösning efter våra samtal igår och idag. Även om fall som detta händer en gång var 4:e år, som för dig, är det alltid olyckligt när det väl sker.

    Det är väldigt tråkigt att läsa att du känner att du blivit dåligt bemött av oss. Kan du beskriva hur du känner i ett mail till mig? Jag lyssnar mer än gärna på hur vi kan bli bättre. pontus.andersson@klarna.com

    Bästa hälsningar,
    Pontus

    #174814
    poand67
    Deltagare

    Hej Retrospect,

    Jag heter Pontus Andersson och är försäljningschef för Sverige på Klarna.

    Jag har säkerställt att vi löst ditt specifika ärende as we speak, men det du beskriver är fullkomligt oacceptabelt, och jag ber å Klarnas vägnar om ursäkt för att du har upplevt en dålig hantering från vår sida. Vi har mycket höga krav på oss själva när det gäller både våra konsument- och handlarrelationer och jag förstår att du är besviken på oss efter den här erfarenheten. Det är jag också.

    Vi har rutiner och processer på plats för att kunna ge dig som handlare en bra service, men uppenbarligen behöver de förbättras i ljuset av den här händelsen, så att varken du eller någon annan handlare ska uppleva en dålig hantering igen.

    Jag vet att du som handlare har en upptagen kalender, men om du får en stund över idag får du gärna ringa mig på 076-526 00 75 eller maila på pontus.andersson@klarna.com.

    Bästa hälsningar, Pontus

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)