Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2015 kl. 23:09 #177439PiratessanDeltagare
Ah just ja! De har jag satt tillsammans med tullräkningarna tidigare men då blir det ändring på det i år då.
12 februari, 2015 kl. 12:39 #177428PiratessanDeltagareTack Greger Jag funderar på vad jag ska använda som verifikationsdokument för momsen, en kopia på fakturan från leverantören? Eller fraktsedeln? Eller skapar jag en verifikation utan tillhörande ”papper”?
11 februari, 2015 kl. 10:07 #177407PiratessanDeltagareHur bokför jag detta egentligen?
Ska jag bokföra importmomsen i samband med betalning till leverantören eller vid importen?
Samt, hur är det tänkt att redovisningen ska gå till i de fall t.ex. Posten missat att min firma har tullkredit och debiterar moms vid utlämning av paketet? Då har jag ju först bokfört inköpet från leverantören på inköp utanför EU, men har betalat momsen till Posten, så redovisningen till Skatteverket kommer inte stämma?8 september, 2014 kl. 09:41 #176098PiratessanDeltagareMajsan: Exakt samma hände för oss i sommar, numera hämtar de bara på tisdagar och torsdagar. Hade ju varit trevligt om en fått ett meddelande från DHL innan de ”uppdaterade”, speciellt när kön till kundtjänst var över 20 minuter under samma period.
28 maj, 2014 kl. 16:46 #174832PiratessanDeltagareHur marknadsför ni er? Då ni säljer dyrare produkter kanske det kunde löna sig att medverka på mässor/evenemang eller öppna en pop up shop så att kunderna får möjlighet att se och känna på era produkter i verkligheten.
För oss gör de evenemang vi besöker enorm skillnad för att nå ut med våra produkter och en stor del av kunderna vi träffar återkommer med beställningar i webbutiken.
Sen håller jag med ovanstående inlägg, det behövs fler och tydligare produktbilder.
28 maj, 2014 kl. 16:40 #174831PiratessanDeltagareFinns det egentligen något hinder för att sätta värdeminskning till 100% om ett plagg är använt? Kunden lär ju inte bli särskilt glad, men i min mening är det absurt att det ska gå att skicka tillbaka använda och till och med förstörda varor.
(Kunden ska självklart kunna prova ett plagg och skicka tillbaka om det inte passar)28 maj, 2014 kl. 16:32 #174830PiratessanDeltagareJag hade erbjudit kunden byte till valfri vara. Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad att byta mot en annan storlek jämfört med ett annan vara?
13 maj, 2014 kl. 10:01 #174572PiratessanDeltagareHar du kollat på avtal med Pluskontot? DHL var väldigt snabba med leverans från England när vi använde dem för import.
1 maj, 2014 kl. 17:28 #174374PiratessanDeltagareJa, det har varit så till och från i minst ett halvår… Enda svaret jag fått från Postens ”kundtjänst” är att de jobbar på det…
9 april, 2014 kl. 11:09 #174085PiratessanDeltagareHär hämtar DHL också en gång per dag (Värnamo-terminalen)
Bokning av hämtning senast kl 13 har jag för mig, men de har hämtat hos oss samma dag när vi bokat senare på dagen också. -
FörfattareInlägg