Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 45 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #179497
    pietrostavros
    Deltagare

    Nu har jag fått hjälp av Prestaworks så nu är allt som det ska vara igen.

    #179484
    pietrostavros
    Deltagare

    @Rob 84051 wrote:

    Aha, så det finns inbyggt om man bara aktiverar det i Inställningar -> Produkter. Funkar inte det ihop med Store Manager då?

    Jag vet faktiskt inte.
    Om man ändrar till Avancerad lagerhållning så måste man börja om från början med att fylla i lagerplatser (tror jag).
    Nu skulle jag få hjälp av Prestaworks med en work-around så att jag kan fortsätta med den lagerhantering jag har idag men ändå kunna använda Store Manager

    #179480
    pietrostavros
    Deltagare

    @Joel B 84046 wrote:

    PrestaShop har flyttat ut den generella inställningen för lagerplatser in till funktionen ”avancerad lagerhantering”. Det betyder att denna parameter inte existerar tills man aktiverat den avancerade inställningen för lagret.

    Det går dock säkerligen att göra lite work-arounds för att lösa det igen. Ta kontakt med oss så försöker vi hjälpa dig med ett nytt förslag.

    Mvh
    Joel Bahar

    Daniel tar nog kontakt med dig…..

    #179478
    pietrostavros
    Deltagare

    @Rob 84044 wrote:

    Jag använder det inte, men lustigt att det inte finns inbyggt. Jag hittade en modul för 30 euro som verkar lägga till det fältet.
    http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/18784-pdf-picking-list-speed-up-managing-your-orders.html

    Problemet med den lösningen är att den antagligen inte är kompatibel med Store Manager vilken är det ställe där jag helst ändrar mina produkter. Men tack för tipset, det är ju ändå ett svar på att det finns ett behov. Ett behov som Prestashop av någon anledning plockat bort lösningen till.

    #175380
    pietrostavros
    Deltagare

    Jag ”byggde om” modulen för Banköverföring som finns i Prestashop. Det är ju egentligen bara att ändra i översättningarna samt lägga in Swish-numret i stället för kontonumret. Det fungerar då i alla fall.

    #175371
    pietrostavros
    Deltagare

    @skinza.se 78185 wrote:

    Manuell kontroll får man köra med.

    Jo, jag begriper att man måste göra kontrollen att dom betalat manuellt men det jag undrar över är hur man får till det i butiken så att det går att avsluta ordern. Man måste ju lägga upp att betalsättet finns och att det går att använda. Eftersom det inte finns någon modul för Swish så måste man ju göra på något annat sätt.

    #175368
    pietrostavros
    Deltagare

    Hur gör ni i praktiken så att kunden kan betala via Swish?
    Det finns ju inga moduler som hanterar Swish så hur får ni då till avslutet på ordern?

    #168670
    pietrostavros
    Deltagare

    Jag har konstaterat att det blir lättare att köpa varorna FOB den kinesiska hamnen och sen be DHL ta hand om hela transportflödet inklusive försäkring. Då kan man bara lugnt luta sig tillbaks och vänta på varorna…..

    #168495
    pietrostavros
    Deltagare

    Ja, jag har EORI-nummer så det är lugnt.

    Så, tipset är DHL Global Forwarding så slipper man ligga sömnlös?

    Då gäller det bar att ta reda på vad den kinesiska hamnen heter då!

    Tack för tipset, ska kolla upp det

    #168490
    pietrostavros
    Deltagare

    Kan det vara enklare att be DHL eller SCHENKER ta hand om hela transportkedjan dvs från kinesisk hamn? Då blir det väl FOB….

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 45 totalt)