Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 september, 2015 kl. 14:10 #179497pietrostavrosDeltagare
Nu har jag fått hjälp av Prestaworks så nu är allt som det ska vara igen.
15 september, 2015 kl. 14:20 #179484pietrostavrosDeltagare@Rob 84051 wrote:
Aha, så det finns inbyggt om man bara aktiverar det i Inställningar -> Produkter. Funkar inte det ihop med Store Manager då?
Jag vet faktiskt inte.
Om man ändrar till Avancerad lagerhållning så måste man börja om från början med att fylla i lagerplatser (tror jag).
Nu skulle jag få hjälp av Prestaworks med en work-around så att jag kan fortsätta med den lagerhantering jag har idag men ändå kunna använda Store Manager15 september, 2015 kl. 09:16 #179480pietrostavrosDeltagare@Joel B 84046 wrote:
PrestaShop har flyttat ut den generella inställningen för lagerplatser in till funktionen ”avancerad lagerhantering”. Det betyder att denna parameter inte existerar tills man aktiverat den avancerade inställningen för lagret.
Det går dock säkerligen att göra lite work-arounds för att lösa det igen. Ta kontakt med oss så försöker vi hjälpa dig med ett nytt förslag.
Mvh
Joel BaharDaniel tar nog kontakt med dig…..
15 september, 2015 kl. 09:07 #179478pietrostavrosDeltagare@Rob 84044 wrote:
Jag använder det inte, men lustigt att det inte finns inbyggt. Jag hittade en modul för 30 euro som verkar lägga till det fältet.
http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/18784-pdf-picking-list-speed-up-managing-your-orders.htmlProblemet med den lösningen är att den antagligen inte är kompatibel med Store Manager vilken är det ställe där jag helst ändrar mina produkter. Men tack för tipset, det är ju ändå ett svar på att det finns ett behov. Ett behov som Prestashop av någon anledning plockat bort lösningen till.
7 juli, 2014 kl. 19:56 #175380pietrostavrosDeltagareJag ”byggde om” modulen för Banköverföring som finns i Prestashop. Det är ju egentligen bara att ändra i översättningarna samt lägga in Swish-numret i stället för kontonumret. Det fungerar då i alla fall.
7 juli, 2014 kl. 15:31 #175371pietrostavrosDeltagare@skinza.se 78185 wrote:
Manuell kontroll får man köra med.
Jo, jag begriper att man måste göra kontrollen att dom betalat manuellt men det jag undrar över är hur man får till det i butiken så att det går att avsluta ordern. Man måste ju lägga upp att betalsättet finns och att det går att använda. Eftersom det inte finns någon modul för Swish så måste man ju göra på något annat sätt.
7 juli, 2014 kl. 14:54 #175368pietrostavrosDeltagareHur gör ni i praktiken så att kunden kan betala via Swish?
Det finns ju inga moduler som hanterar Swish så hur får ni då till avslutet på ordern?4 oktober, 2013 kl. 11:56 #168670pietrostavrosDeltagareJag har konstaterat att det blir lättare att köpa varorna FOB den kinesiska hamnen och sen be DHL ta hand om hela transportflödet inklusive försäkring. Då kan man bara lugnt luta sig tillbaks och vänta på varorna…..
30 september, 2013 kl. 18:13 #168495pietrostavrosDeltagareJa, jag har EORI-nummer så det är lugnt.
Så, tipset är DHL Global Forwarding så slipper man ligga sömnlös?
Då gäller det bar att ta reda på vad den kinesiska hamnen heter då!
Tack för tipset, ska kolla upp det
30 september, 2013 kl. 17:04 #168490pietrostavrosDeltagareKan det vara enklare att be DHL eller SCHENKER ta hand om hela transportkedjan dvs från kinesisk hamn? Då blir det väl FOB….
-
FörfattareInlägg