Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2014 kl. 10:15 #175852PelmeredDeltagare
Dreamlogistics gillar jag också. Deras standardtid är väl klockan 15 eller 16 tror jag, men de brukar kunna vara flexibla så försök att förhandla till dig en annan tid just för dig. Det är nog inte omöjligt att få till.
16 juli, 2014 kl. 11:24 #175493PelmeredDeltagareJa, den bästa lösningen är väl precis som Joel sa att någon skapar ett API som kopplar samman alla bankerna. Det gör att man kan hantera alla kopplingar centralt och därmed dela på kostnaden med flera andra varje gång man behöver uppdatera kopplingen för att det ska fortsätta att fungera.
Jag skulle kunna tänka mig att dra igång ett projekt för det här. Jag skulle då behöva hjälp med kopplingarna för de olika bankerna. Själv har jag bara SEB.
10 juli, 2014 kl. 16:32 #175434PelmeredDeltagare@Oscar Troedson 78257 wrote:
@Pelmered – Troligen inget bankerna är så sugna på. Frågan har kommit upp, och blivit besvarad, ett antal gånger på deras FB – förr var tongångerna optimistiska, nu talar mycket för att de inte kommer att lansera släppa något öppet API :
https://www.facebook.com/getswish/posts/680623985341215Sorgligt att lansera en betalningstjänst utan att göra ett ordentligt API…
Om det konkurrerar för mycket med kortbetalningarna så är det väl i så fall bara att höja priserna lite så att de får sina pengar. Bankerna är ofta för giriga för sitt eget bästa.10 juli, 2014 kl. 07:55 #175428PelmeredDeltagare@g4dd3n 77926 wrote:
Hej William,
Jag undrar egentligen ingenting över PayPal. Vi är godkända av PayPal och är ”fit for fight”, men problemet med er tjänst i Europa – jämfört med exempelvis USA – är att man behöver en inloggning/konto för att kunna betala, vilket blir ett extra moment för kunden. Dessutom kan man inte ha någon som helst form av ”prenumerationskunder” hos Er, vilket i princip antagligen tar död på halva inkomsten för vår del.
Tack ändå!
Att sätta upp återkommande betalningar är inga problem med PayPal.
9 juli, 2014 kl. 20:48 #175419PelmeredDeltagareNice!
Är det något som frågat eller hört något om ett API? Är det något som är på gång?
7 februari, 2014 kl. 16:31 #172662PelmeredDeltagareBeror väl på lite vad det är för uppgifter. Jag antar att det är mer än bara det där.
Inköpare eller leverantörsansvarig skulle jag nog säga.
För mig är en inköpare är en person som köper in varor och förhandlar om priser m.m. medan en leverantörsansvarigs huvudsakliga uppgift är mer åt att hålla en bra kontakt med leverantörer och vara leverantörernas kontaktperson på företaget.7 februari, 2014 kl. 16:24 #172661PelmeredDeltagareJa, 195/200 blir ju 0.9 = 90% vilket såklart är fel.
I själva verket är det ju drygt 50% rabatt (1/(195/(195 +200)) = 0,506329114).
13 januari, 2014 kl. 20:47 #171916PelmeredDeltagareDet här är typiska saker där det beror väldigt mycket på kundens önskemål och ambitionsnivå. Det går nog att hacka ihop en lösning väldigt fort men ska man göra det riktigt bra kan det ta väldigt många timmar för att finslipa detaljerna.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
11 januari, 2014 kl. 21:46 #171787PelmeredDeltagareJag tycker att Dropbox är en jättebra tjänst för att dela filer mellan olika personer och enheter, men den är inte ett så bra verktyg just för backup. Filer kan tas bort och borttagningen syncas då till alla enheter och man märker inget förens man letar efter den filen och inte hittar den. Då måste man gå in i historiken och där kan det vara svårt att hitta borttagna filer. Ibland är även versionshistoriken borta.
Mitt tips är att köpa en NAS som ni tar backuper till och sedan om ni känner att ni har behov för det så kan ni säkerhetskopiera allt till en disk i Amazons moln. De har en tjänst speciellt anpassa för backup(billig lagring med få reads och writes på datan)
8 januari, 2014 kl. 22:08 #171699PelmeredDeltagareJa, det precis som Greger säger.
Jag tänkte mest att det var oriligt att mans skulle behöva betala tullavgifterna två gnger och hoppades på att det skulle finnas lätta pengar att plocka in här. Så verkar ju inte vara fallet och det finns väldigt många delar av verksamheten att optimera innan det här ens kommer på tal som det verkar.
Det är viktigt för mig att butiken är lättskött och att administration och pappersarbete minimeras så mycket som möjligt. -
FörfattareInlägg