Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 augusti, 2013 kl. 12:58 #166861pazappaDeltagare
Tidningars (och alla andras) annonspris ser jag alltid som ett prisförslag, inte ett fast pris. ”Jaha 6000 säger ni, vi testar gärna för 3500 kr” kan du svara, fast med lite fler ord.
1 augusti, 2013 kl. 12:32 #166373pazappaDeltagareNej nu tycker jag inte att det är mer än rätt att 121.nu får betala för alla dessa omnämnanden här. Till och med länkade! 3300:-/st låter rimligt eller vad tycker ni? Självklart förnyas det på årsbasis om de inte säger upp det minst 60 dagar innan perioden utlöper. (År två är summan ett prisbasbelopp per omnämnande om inte annat avtalas).
1 augusti, 2013 kl. 09:14 #166369pazappaDeltagareFacebooks funktion där man laddar upp sina kunder, sen tuggar den på ett bra tag, ett dygn eller så och kommer fram till ”tvillingar” till kunderna och riktar annonserna mot dessa, men inte mot ens befintliga kunder – de sorteras bort. Kan vara mycket bra och kostnadseffektivt eftersom det är mycket riktat.
9 juli, 2013 kl. 08:49 #165751pazappaDeltagareJag blev bojkottad av dem så jag bojkottar gärna tillbaka. Jag säljer lagliga kosttillskott. Skönt att bli av med skojarna på Payson ändå, vill inte ha att göra med ett företag som kan bete sig så.
24 maj, 2013 kl. 12:48 #164458pazappaDeltagareEtt visdomsord som jag har tagit till mig och som faktiskt hjälpt under åren som jag gärna delar med mig av: ”Bättre med en okej plan som utförs nu, än en perfekt som utförs imorgon”. Det går alltid att justera allteftersom.
19 maj, 2013 kl. 11:25 #164208pazappaDeltagareBättre kvalitet på seriösa översättare hos proz.com (Hälsningar översättaren)
15 maj, 2013 kl. 08:49 #164096pazappaDeltagareSvepet heter numera Uppslaget och finns dels i ”ren” variant där annonsplats kostar mellan 40 000 och 520 000 beroende på annonsens storlek. Sedan finns den även i varianten ”Plusset” som är 1/6 av sista sidan i kombination med reklampuff på TV4, detta kostar 155 000, fortfarande prisvärt, men mycket pengar.
Därmed är alltså min lösning mer överkomlig för de flesta ehandlare som inte har den reklambudgeten.
14 maj, 2013 kl. 14:29 #164070pazappaDeltagareOm ni tycker 15% är trevligt kan jag bara upplysa om att vi ger 30 %
PM:a för info så jag inte spammar här.10 maj, 2013 kl. 12:50 #163943pazappaDeltagareJa, har kollat det. Sverigehäftet är för dyrt för de flesta mindre ehandlare eftersom upplagan är rikstäckande (med möjlighet att gå i halva upplagan). Sverigehäftets pris per mottagare är lägre än de flesta av oss någonsin skulle kunna komma ner i via andra kanaler tack vare att de är riktstäckande.
Svepet är också prisvärt! Tänker prova det själv.
Jag tror dock att en rabattkatalog/häfte får bättre genomslag och fler bläddrare än buntpappret till reklam (Svepet).
Förebilden är helt klart Sverigehäftet. Tanken är att vi bara riktar in oss på ehandel och starka erbjudanden samt färre annonsörer. Sverigehäftet säljer nästan uteslutande prenumerationer så jag tror att ”mitt” häfte skulle stå ut i mängden och till och med uppskattas efter ett antal utskick när det börjar bli känt. En fördel är att vi kan börja smått, på 20 000 för att mäta effekt och sedan öka allteftersom vi växer med varandra.
10 maj, 2013 kl. 12:37 #163941pazappaDeltagareStorstäders ytterområden tänkte jag först rikta in annonseringen på. Om vi kör en ganska liten upplaga på 100 000 eller 20 000 blir det inte stor spridning, då blir det några få postnummer i storstad och/eller dess ytterområden.
Om det här visar sig positivt ökar vi till kanske 500 000 – 1 miljon och då kan vi går mer in för geografisk spridning och även A/B-test för olika områden.
Tar gärna emot synpunkter.
-
FörfattareInlägg