Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
6 oktober, 2018 kl. 12:11 #185706Patrik RDeltagare
@Prylandia 92053 wrote:
Har inte fått några pengar från Fyndiq sedan den 26e April medan man ska få in väl över 15k under denna vecka och statusen ligger på ”Skickad till bank.” Banken säger att ingenting är på väg in…
Handlarsupport svarar inte på mejl i just detta ärende men svarar på allt annat. Bekant som också säljer på Fyndiq saknar också betalningar. Någon annan som har samma problem?
Hoppas verkligen inte de är på väg att konka.
Vi har samma problem och väntar på över 100k. Snart måste vi lämna in en polisanmälan då detta gått över styr och dom svarar ej på mail.
21 augusti, 2018 kl. 21:32 #185572Patrik RDeltagare@Bartender 91090 wrote:
Det är bedrövlig kundtjänst på fyndiq, får bara standard mail om att det är:
Detta är inte ett ärende för vår kundtjänst utan vi har hanterat ärendet enligt våra nya rutiner.
Vi har därmed återbetalat denna kunden för sitt köp då produkten kostar under 200 SEK.Ärendet är stängt, och vi ber er vänligen men bestämt att inte öppna upp avslutade ärenden.
Oavsett vad det gäller..
Samtidigt som detta sprids online:
https://www.flashback.org/t2174581p3
” 2017-07-11, 22:57 #26
Vladimis
Medlem
Reg: Apr 2016
Inlägg: 4
Riktigt bra sida reklamera så får ni tillbaka pengar eller skriv bara att ni inte fått varan så har ni gratis produkter gäller allt under 200 kr bara skriv något dumt så går dom på de tex. känns begagnad. lätt som en plätt. lol. Jag har fått gratis produkter för över ca 10000 kr”Det krävs handling då det bara ökar med konstiga ”reklamationer”…
Antingen så blir det en riktig kundtjänst igen, eller så får Fyndiq själva ta kostnaden för lavinen med ”reklamationer” under 200kr.
Helt sjukt och skrämmande att läsa! Men tror helt ärligt många valt att sätta det i system. Detta kommer sluta med uppdrag granskning där cheferna lär gömma sig på någon Ö. Får väl se om det verkligen är lagligt av Fyndiq att göra det dom gör bara för att köpa aterkommamde kunder som givetvis handlar där då der mesta är ”gratis” . Vi kommer göra en test där några vi anlitar kommer få dom att göra bort sig där dom manar till att bedra oss handlare. För Fyndiq förlorar ju aldrig något oavsett.
21 augusti, 2018 kl. 21:23 #185571Patrik RDeltagareVi hade nydligen en kampanj på en vara och sålde bra. Men när jag läser allt ovan känner jag igen mig. Vi känner oss blåsta eftersom kunden efterlyser varan. Vi skickar givetvis kollinummer. Sedan går det ett par dagar och man tror allt är löst. Får sedan detta från Fyndiq:
Hej igen,Vi har inte fått någon återkoppling från vårt senaste mejl så vi kommer nu att återbetala kunden och stänga ärendet.
Ha en fin dag.
Hälsningar,
Jessika
Kundtjänst
.……………………………Detta hände med massor av varor och där nu kunden hämtat ut och medvetet vet med sig att dom ej betalt för sin vara. Stöld eller bedrägeri ?
Vi kommer möjligen vara dom första som stället dom riktigt mot väggen för det är fan inte okej av Fyndiq! I morgon kommer vårt ombud granska hela hanteringen för vem som ska stå för våra kostnader! Vi pratar om produkter för 60k där man återbetalar kunden och där kunden behållt produkterna!
En tanke som slog mig. Du vill sälja din företagsbil via ett säljbolag. Kunden Karin köper bilen. Men Karin är inte nöjd. Får då Karin behålla bilen och vi som säljare till bilfirman inte ska får betalt eller bilen?
Hmmm. Tankarna går varma om hur Fyndiq gör!
-
FörfattareInlägg