Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #116298
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @Parvelito 12289 wrote:

    Vad sägs om ”Postförskottsavgift” som väl beskriver det hela på bästa sätt. Alternativt att den bakas in i frakten och den ökar istället. Jag tror det är viktigt med tydlighet för att kunderna inte skall hinna börja tänka och fundera.

    Pf avgift skulle funka. Har tyvärr ingen möjlighet att styra om frakten för endast pf. Tyckte väl dock att adm avg är själv talande då vi endast har denna avgift på pf. Men det är nog som du säger.

    Tack för ditt svar

    #116296
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @Plastskivor 12273 wrote:

    Blir man gladare av ”administrativ avgift” än av ”serviceavgift” ?

    okej!? vad skulle du bli glad av då? lämna gärna kritik som är konstruktiv.
    Antigen tar man ut en betalnings avgift eller en fraktavgift syftet med dessa är inte att få någon glad.

    Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg

    #116282
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @nobynator 12271 wrote:

    I kassan tar ni ut för en sk. serviceavgift, ser inte alls bra ut från kundens perspektiv, vad är det för avgift?

    Håller med, såg inte så bra ut. Nu är den ändrad till administrativ avgift.

    #116158
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @Kocken 12135 wrote:

    Man kan ju undra hur urvalsprocessen har varit för att Staten skulle välja Posten och inte DHL. När små webbhanddlare som vi här på forumet, kan får bättre pris än stora ”Staten” bara genom att använda DHL Servicepoint.

    I teorin skulle posten kunna leverera gratis i många fall bara för att ta en affär och ändå inte förlora pengar på det pga det stora logistik nät de har.
    Har du rätt volym kommer posten vara billigast, tveklöst.

    #116157
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    Vad man är villig att betala för den här typen av tjänst beror nog väldigt mycket på vad man har för snitt värde på köp. På högt snitt köp genererar 3% sjukt mycket pengar per år isf. I det läget borde man kanske höja den fasta avgifter till förmån för den i %.
    Själv fick jag ner kostnaden till 1,95% plus 19,5:-
    Tanken är ju att iom att oms ökar så förhandlar man ner dessa kostnader.
    Tittar man på de stora elektronik jättarna är det omvänt förhandlings läge. De får betalt av tex Handelsbanken för varje transaktion som går via dem

    #116152
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @lunarmys 12107 wrote:

    Det känns som om det saknas någon inramning. Alltså, mitten är ju inramad men resten känns mest som om den ligger där å flyter. Speciellt kolumnen till höger med bl a nyheter.

    Nyheterna verkar även bara lista tillverkaren och inte produktnamnet.. ? Bilderna är även väldigt små :-/

    Mailadresserna under Kontakta oss pekar på @jetshop.se(!)

    Underkategorierna i menyn har en dålig grå färg, den är svår att läsa med tanke på att bakgrunden också är grå.

    ”I lager hos leverantör”? Betyder det att det tar längre tid att få hem produkten? Eller skickas den direkt från leverantör?
    Om det är samma leveranstid så behöver väl inte jag som kund veta vart den finns på lager.. ?

    Högst nyheten har en lite dålig bild också. Ett rött frågetecken känns som om nånting gått fel :-/

    Och som Emil skrev, byt färg på Köp-knappen. Folk ska se den, dom ska VILJA klicka på den :)

    F1: Så har vi medvetet gjort det, ville få en flytande känsla. Helst utan mitten inramning med. Fast det blev väldigt omständigt att få väl fungerande.
    F2: Pga hur prisjakt indexerar produkterna var vi tvungen att döpa om produkterna efter prisjakts konster då uppkom detta fenomen istället. Inget jag hade lagt märke till – tack för den!
    F3: Pinsamt! jaja ibland står man där med ***** i brevbäraren. Fixat
    F4: Mm kanske ska köra under kat i vit fär med.
    F5: Försökte få ett ärligt intryck, tänkte inte på att det kanske kunde förvirra mer än förklara.
    F6: Men den fick iaf din attension =)
    F7: Den ska bort, eller ja byta färg. Blir nog samma grön som RPG loggan.
    Såg att 24.se körde med rött på köp knappen :s

    Tackar ödmjukast för feedbacken!
    Vad har du för arvode för att optimera kund upplevelsen på hemsidan och öka trafiken lite? ;)

    #116101
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @Dan 11926 wrote:

    Jag vill ha precis det du har Parvelito.

    Idag har vi cellip och det funkar skit. Jag hatar verkligen IP-telefoni det är meckigt, funkar nästan aldrig och inte ens särskilt billigt.

    Jag vill ha två mobiler istället som kan göra det du också vill. Tres mobila växel är nästas lösning jag ska titta på.

    Hej Dan!
    Vi kör Tele2´s mobila telefonväxel med fastnätsnr. Kan inte klaga på priserna och fungerar kanon bra. Dock är växeln något begränsat med den täcker våra behov. Har idag två nr, och två lurar kan utöka till 10 med tele nr i följd.
    Anmälde intresse hos telia först i maj, de har inte kontakta oss ännu……

    #115704
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @Emil 12050 wrote:

    Ser bra ut. Jag irriterar mig också lite på den snurrande loggan och flash så jag är kanske också gubbe.. Huvudsaken är att din kundgrupp gillar det.
    Ett förslag från mig är att byta färg på mer info och köpknappen. Gör knappen mer ”tryck-vänlig”. Nu är mer info grön och köp-knappen svart. Jag tror du skulle tjäna lite på att ha tvärtom. Du vill ju att folk skall trycka på köpknappen så då är det bättre att den är mer framträdande.

    Hej!
    Den animerad topp bannern är i branchen väldigt förekommande. Tanken från vår sida var att få lite rörelse och liv. Precis som ni är inne på så tror jag att vår kundgrupp finner den tilltalande.
    Bra input ang knapparna där. Ska kika på möjligheterna ang det.

    #116074
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    @Richie72 12025 wrote:

    Jag tycker den är snygg. Själv är jag lite gubbe så den snurrande loggan irriterar jag mig lite på men jag är antagligen fel målgrupp så det ska du nog inte bry dig om.
    Det jag alltid tycker man ska vara tydlig med är vem man är. I första paragrafen på köpvillkor står det bolagsnamn. Jag tycker du ska lägga till (bredvid kontakta oss, köpvillkor) – om oss. Namn, adress, organisationsnummer, telefonnummer osv. Då vet man vem man handlar av.

    Jag har bara tittat på förstasidan och kan inget om din nisch men jag tycker sidan är väldigt snygg.

    Lycka till!

    Hej Richie!
    Tack för dina synpunkter. Ska kika lite på om vi kan få till lite mer info, dock kommer jag lägga till det under kontakta oss. Personligen tycker jag det blir lite tjatigt annars, -om oss , -kontakta oss.
    Då jag bedriver företaget i AB form kommer jag inte lägga upp några personliga uppgifter. Som kund handlar man rent juridiskt sätt av företaget och inte av mig.

    #116040
    Patrik Lidstrom
    Deltagare

    Helt klart vass hemsida! Stilren och lätt navigerad. Inte alltför knivigt att hitta info :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)