Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
25 juli, 2021 kl. 12:05 #189460PaolaDeltagare
Jag började väldigt smått, hade bara ett fåtal i lager och ett begränsat utbud. La till fler produkter och ökade lagernivåerna när jag såg vad som faktiskt sålde.
30 juni, 2019 kl. 14:31 #186473PaolaDeltagareAbsolut att folk browsar mer i mobilen men tror även att produkten och frekvensen gör stor skillnad. Handlar man saker regelbundet från samma nätbutik så blir det lätt att handla i mobilen, t.ex. krävs inte så mycket för att klicka hem Alvedon, plåster och lite vitaminer från Apotea i mobilen men blir genast jobbigare med flygbiljetter där det är vanligt att butikerna inte är speciellt mobilanpassade och man köper det mer sällan.
2 augusti, 2018 kl. 19:19 #185507PaolaDeltagareJag säljer plånböcker och kan ju säga att försäljningen varit urusel i år Tur att man iaf kan trösta sig med det fina vädret på semestern!
16 november, 2017 kl. 21:30 #184319PaolaDeltagareDet som jag tycker är det viktiga för er är att ta en titt på grammatiken på sidan, finns många språkfel och även lite udda sätt att beskriva saker vilket ger intrycket av att det inte är en seriös sida. Med tanke på att ni säljer dyra produkter skulle jag välja att fixa det asap.
T.ex.
- Ändra rabatterbjudandet till 10% rabatt och ta bort texten ”FRÅN OCH MED 11.11 till Cyber Monday”. Texten under är också grammatiskt fel, ska nog stå: ”..och välj det finaste smycket för din kärlek.”
- ”Kundorienterat service” ska vara ”Kundorienterad service”, men jag tycker valet av ord är konstigt, är väl självklart att kundtjänsten är kundorienterad.
- ”Kostnadsfritt försäkrat leverans” ska nog vara ”Kostnadsfria försäkrade leveranser”. Men lite otydligt om det alltid är fri frakt eller om det bara är försäkringen. Jag skulle valt att skriva ”Fri frakt” som rubrik på USP:en.
Tycker det är en snygg detalj att bilden i menyn ändras beroende på vilken kategori man håller muspekaren över.
Jag som tycker om smycken men är dålig på vad saker heter uppskattar verkligen filtrena, dels den högst upp där man ser en bild men även på vänstersidan där man kan välja bla. carat, form och färg.
Supersnygg sida!
5 oktober, 2017 kl. 13:49 #184099PaolaDeltagareKan bara ställa mig i kören, SEO är en bra start!
3 december, 2016 kl. 11:29 #182867PaolaDeltagareIngen som har någon plan för när det är dags att få det att börja snöa i butiken, eller någon tomte eller släde att ta plats i headern?
Trodde inte riktigt det här var en företagshemlighet
11 november, 2016 kl. 22:04 #182760PaolaDeltagareJag har en bild på mig själv under ”om oss”, tror väl att om någon tagit sig dit så vill de se mer om företaget och då känns det bra att bjuda på lite personlighet.
30 september, 2016 kl. 17:16 #182509PaolaDeltagareMenar du att likviditeten är dålig eller att vinsten är låg?
Det är svårt att utan insikt i ditt företag veta exakt vad lösningen är. Är det likviditeten så se över din försäljning och gör en ordentlig forecast över vilka produkter du behöver och försök optimera, alt. kan ju också vara att begära längre kredittid från din leverantör.
Om vinsten är dålig är det dags att se över ditt täckningsbidrag och fasta kostnader och se vilka kostnader som är orimliga alt. om ditt pris är för lågt.
Lycka till!
20 september, 2016 kl. 18:22 #182447PaolaDeltagareOj vad ni måste ha otur, jag har bara 0,105 % borttappade försändelser via PostNord.
28 augusti, 2016 kl. 15:50 #182265PaolaDeltagareNågon som använder frankeringsmaskin och kollat på kostnaden den senaste tiden? Har ju hänt en del med Posten sen 2014
-
FörfattareInlägg