Forumsvar skapade

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #143563
    oth
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42571 wrote:

    22,43 i går kväll hade vi en order som är betald med via Payson och sen en nu klockan 13,03 och vi har inga försök under tiden så för vår del har det inte varit några problem.

    Vi har haft problem sedan 04:43:15 fram tills nu.
    Vi använder dock Payson API, och inte den gamla varianten där man endast POSTar lite variabler.
    Det verkar dock fungera bra nu.

    #143562
    oth
    Deltagare

    Yep, här också. IPN-callet verkar vara okej igen också.

    #143558
    oth
    Deltagare

    Vi upplever fortfarande problem med den asynkrona IPN-verifieringen efter köpet är gjort (det verkar fattas parametrar), så vi avvaktar lite innan vi vågar öppna det igen.

    #143555
    oth
    Deltagare

    Anledningen till att deras API slutat fungera:
    Deras ResponseEnvelope har bytt från camelCase till lowercase.
    Exempel:

    responseenvelope.ack=SUCCESS&responseenvelope.timestamp=2012-04-25T09%3a59%3a50&responseenvelope.version=1.0&token=[här står token]&responseenvelope.correlatonid=[här står corr-id]

    Tidigare hette parametrarna:
    responseEnvelope.ack
    responseEnvelope.timestamp
    responseEnvelope.version
    TOKEN
    responseEnvelope.correlatonid

    Det är bara att titta i deras API, t ex responseenvelope.php:
    $this->ack = $responseData[”responseEnvelope.ack”];
    $this->timestamp = $responseData[”responseEnvelope.timestamp”];
    $this->version = $responseData[”responseEnvelope.version”];
    $this->errors = $this->parseErrors($responseData);

    Även om man fixar detta genom att hacka deras API verkar det ge följdproblem senare i IPN-callet. Antagligen för att deras server tror den skickar camelCase, men i praktiken skickar lowercase, så när verifieringen ska ske så vägrar den acceptera det.

    Ring dem och säg att det är fel på deras API, att alla parametrar är i lowercase när de var i camelCase fram tills igår!
    Jag gjorde det förut och fick beskedet att ingen annan ringt, så det måste vara vårt eget fel. Blev hänvisad till deras formulär (vilket jag fyllde i) men de brukar ha en extremt långsam svarstid.

    Snälla, ring!
    +46 (0)8-728 93 50

    EDIT:
    Svar från deras kundtjänst:

    Hej,

    Parameternamnen ska ej ändras, vi jobbar på att återställa det just nu och vi jobbar så fort vi kan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)