Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 maj, 2012 kl. 22:02 #145595osuecoDeltagare
Ok, nu är vi många som konstaterat att iZettle inte alls är lämpligt för det jag behövde hjälp med. Någon som har något kostruktivt förslag?
Alltså företag som erbjuder bra villkor för inlösen av betalningar på kreditkort som kommit in via telefon och fax.
15 maj, 2012 kl. 18:46 #145462osuecoDeltagareJa, och dessutom så kräver iZettle att köpare och säljare fysiskt möts och det är ju sällan fallet när man får beställningar per telefon, så sökandet går vidare.
Fortfarande nyfiken på tips om prisvärda lösningar för att ta emot kreditkortsbetalningar per fax och telefon.
14 maj, 2012 kl. 19:18 #145348osuecoDeltagareJa, jag hade fel. Tack båda för upplysningen. Läste något om att det kunde vara begräsning på beloppet då, men jag har mailat dem nu för att få mer info. terigen tack för hjälpen.
14 maj, 2012 kl. 18:31 #145334osuecoDeltagareJa, izette låter ju jättebra förrutom att då måste jag träffa alla kunderna och ta med mig en smartphone och dra deras kort. Som det är nu faxar kunderna sina kreditkortsdetaljer till mig och vill att jag ska dra pengar, alternativt ringer mig och vill att jag ska dra pengar, så jag är ute efter något i stil med MOTO, men söker något som är försvarbart i pris. Min omsättning överstiger ju inte 450kkr så hade hoppats att kunna ligga mellan 1.5% och 3% i kostnader för inlösen.
14 maj, 2012 kl. 17:02 #145320osuecoDeltagare@JohanK 44372 wrote:
tror certitrade har en sån tjänst?
Tack för tipset, men tyvärr hade de inte det. De har en tjänst där man kan anmoda folk att betala via e-mail, men tanken var att vi skulle kunna ta betalt när folk ringer in sina kk-detaljer.
12 september, 2010 kl. 19:02 #114003osuecoDeltagareTack för återkopplingen.
Är det mycket jobb att skaffa tullkredit?
10 september, 2010 kl. 19:37 #113980osuecoDeltagareSnackade med en säljare på DHL och enligt henne fick man oftast bättre fraktpriser från på frakten från Asien om man bokade den där än om man bokar den härifrån.
Det har väl även varit min erfarenhet hittills.
14 augusti, 2010 kl. 18:42 #113217osuecoDeltagareNewsdesk är bra. Det håller jag med om men vad är gränsen mellan att spamma bloggare eller skicka pressreleaser till journalister som ”vill” få dem?
14 augusti, 2010 kl. 18:17 #113216osuecoDeltagareOm duriktar dig mot fler marknader med olika språk så skulle jag rekommendera att ha en inträdes site per språk. Så att du har en site som är på svenska, en på engelska osv…
Sedan om man vill undvika att ha flera olika web-shoppar att administrera så kan man skicka köparen vidare till en enda flerspråkig site för själva köpet.
Kan vara bra att ha en site per språk. Just ur SEO perspektiv.
1 augusti, 2010 kl. 15:36 #112944osuecoDeltagareJag har en mycket liten web-shop där vi sänjer termostater för 2 fas el-element. Mycket nischat, första veckan vi satte igång så fick vi in 3 beställningar. Alla kunderna har varit nöjda men efter det har det inte varit mycket beställningar.
-
FörfattareInlägg