Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 januari, 2018 kl. 17:11 #184603oskar.kuus@gmail.comDeltagare
Ja du har säkert rätt. Vilka prisskillnader är det på andra alternativ?
20 januari, 2018 kl. 11:28 #184600oskar.kuus@gmail.comDeltagareaha varubrev…. är det så det heter.
där förstår jag priserna mer.
men du skriver då att varubrev får du ingen ersättning om de försvinner.
så jag kan istället försäkra det då och skicka med varubrev?
eller skicka med mypack…. och automatiskt få försäkring?20 januari, 2018 kl. 11:24 #184598oskar.kuus@gmail.comDeltagareutan försäkring?
vad för försäkring?
har för mig jag sett något alternativ för försäkring på det man skickar… är det du menar?mypack finns ju i olika alternativ…
väljer man alternativ där beroende på storlek/vikten?denna
https://services3.postnord.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=5357.20931
visar olika mypack och priser
home small verkar vara den vi ska ha upp till 2 kg.
är det rätt tolkat?(hur fan gör företag som skickar mig saker som jag köper… de väger lätt över 4kg ofta…. men jag betalar 69kr frakt oftast…. vad men på posten är det flera hundra kronor i kostnad……)
19 januari, 2018 kl. 12:24 #184594oskar.kuus@gmail.comDeltagarevi skriver enbart ut från fakturasystemet, orderbekräftelse som ligger i fönsterkuvert.
vi skickar på pall och lämnar direkt in på posten….så vi har inget packsoft eller unifaun.
19 januari, 2018 kl. 08:44 #184585oskar.kuus@gmail.comDeltagareVi använder nog inget system….
vi har bara en webshop från Wikinggruppen.Antar att du syftar till adressetiketter?
30 augusti, 2017 kl. 17:21 #184034oskar.kuus@gmail.comDeltagareBehöver en ganska så färdig lösning med ett paket när jag tittar på en webshop plattform. Dvs det ska finnas en support och den ska erbjuda en väl fungerande sida med moderna lösningar.
Fastnade för Wikinggruppens paket som håller sig inom min budget per år. Håller på att testa deras butik nu. Någon här som har erfarenhet av Wikinggruppens service och shop?
Vi kör redan med Fortnox i företaget och det fanns en integration till det, vilket såklart väger starkt för att förenkla vardagen en aning.
Vi skickar redan produkter idag, vilket gör att det enda vi bör behöva är att få upp en shop och ha sakerna på lager när order kommer in. Sedan är det mer eller mindre som vanligt för oss att få iväg försändelser så fort som möjligt med posten.
4 augusti, 2017 kl. 16:41 #183936oskar.kuus@gmail.comDeltagareHej
Tack för svaret.
Unifaun är något nytt, berätta gärna vad det är. Googlade lite, men förstår inte dess roll.Annars håller jag med om det du säger.
Ska täna på dina råd när jag fortsätter planera.Mitt mål nu är att så fort jag fått lite mer klartecken ska starta upp i liten skala.
Vi har fördelen att vi har lokaler och lager oavsett vad som händer. Vi kan sätta upp en butik, ta in lite varor och sedan köra stora delar av produkterna på beställning (dvs beställa från leverantör och skicka när vi får).Med detta upplägg tänker jag att dom enda fasta kostnaderna blir för den fysiska affären, betalsystem och bokföring/revisor kostnader. Resten får gå på marknadsföring…
-
FörfattareInlägg