Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185331
    OlofB
    Deltagare

    Pratade med Postnord idag eftersom det var fel på senaste 3 fakturorna från dem. Det visade sig att de haft något sorts tekniskt problem som medfört att vissa dagar blivit dubbelt fakturerade. Att information om detta inte gått ut tycker jag är lite smått dåligt. Men precis som Alice skrev här ovan så skulle jag rekommendera alla som har Postnord att dubbelkolla.

    Det man bör titta efter är de referensnummer som man har på fakturan. Det är där som man ser ifall samma datum/referensnummer dyker upp två gånger efter varandra. Ifall det gör det så är det bara till att ringa dem :)
    Tydligen har detta varit ett problem under senaste månaden…

    Skulle jag inte ringt dem och frågat om det skulle det inte blivit krediterat misstänker jag.

    #185089
    OlofB
    Deltagare

    @RobinB 91884 wrote:

    Jag ställs snart inför samma dilemma som AndreaBD. Hur löser ni det med kodlås på paketboden, alltså hur får DHL tag på koden?

    Eller berättar ni det för dem så finns den informationen i lastbilen som hämtar?

    Kan dom lämna returer på samma sätt?

    Och vad kör ni för paketbod? Jag funderade på om en låsbar dynlåda hade funkat.

    Vi fick en fullmakt från chauffören hos DHL där man uppger var de ska lämna varor (små paket eller pall) samt ifall det är kodlås eller dylikt ifall någon inte skulle vara på plats. Sedan skickar man in det till närmsta DHL-kontor utifrån informationen du får på fullmakten.

    #184684
    OlofB
    Deltagare

    Du kan ta och testa ifall det är en specifik av dina mailadresser som har registrerats som spam. https://www.mail-tester.com/ har löst en hel del av min huvudvärk (mot både internetport samt loopia) då man får uppradat vad det är som man måste åtgärda för att få en högre rating (lägre SPAM-rating…). Hade en hel del kontakt med Loopia för att få vissa saker åtgärdade, och när man la fram vad det var som låg på deras sida så löste det sig relativt snabbt.

    #184071
    OlofB
    Deltagare

    I första hand tror jag lite att det handlar om beloppet. Handlar det om några hundra kronor, så kan man nog hantera det på olika sätt, handlar det om tusentals kronor så skulle jag nog hantera det på ett annat sätt igen.

    Är det en stor beställning skulle jag nog rekommendera att in första hand kontakta kunden via telefon och där förklara att jag kommer att skicka fakturan för varorna och då även skicka ett mail till kund med kopia på beställning. Eventuellt krypa lite till korset och säga att man ger lite rabatt pga att man själv gjort ett fel (kanske till och med gå ner till inköpspris för att visa god vilja).

    Handlar det om någon/några hundralappar så skulle jag nog kontakta kunden via mail med själva kopian på beställningen och skriva att man gjort fel samt att man bjuder på denna omgång då det känns fel att kräva betalningen så långt senare. I samband med detta skulle jag nog ha skickat med en rabattkod eller så för att få dem att handla igen (beroende på vad det är du säljer naturligtvis).

    Oberoende av vad du väljer att göra, så skulle jag ha kontaktat kunden och sagt som det är. Tror du kan vinna tillbaks kunden på olika sätt. Det viktiga är nog att inte på något sätt anklaga kunden för något.

    #118669
    OlofB
    Deltagare

    Det tackar jag för, det var den informationen som jag var ute efter.

    #116194
    OlofB
    Deltagare

    Märker jag att jag kommer kunna vara där senast 9.50 så kommer jag. Annars ses vi vid Scandic.

    #116185
    OlofB
    Deltagare

    Kan vara att jag dyker upp lite senare på Electrokit än 09.30. Detta pga det otroligt punktliga och uppskattade skånetrafiken (ska ta mig till malmö från östra Skåne, och där lägger ju tågtrafiken av titt som tätt).

    #116155
    OlofB
    Deltagare

    Payson skriver att dom skickar fakturan med e-post, är det någon här som har erfarenhet av att skicka fakturor med e-post, och hur ofta tar då kunden kontakt och säger att dom inte mottagit fakturan? Visserligen är det en diskusionsfråga dom får sköta med Payson, men det är inte helt ovanligt att kunder ringer e-handeln först enligt vad vi upplevt.

    #116151
    OlofB
    Deltagare

    Jag är lite osäker på det ännu. Har inte hittat vad de har för krav för att godkänna köpet/hur dom gör samtidigt som jag tycker att 19 kr+ 3% är ganska mycket för lösningan. Samtidigt är slipper man ju en fast avgift…

    #114324
    OlofB
    Deltagare

    Var i Malmö och när är det tänkt att detta möte ska vara? Skriv upp mig prelliminärt!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 25 totalt)