Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 40 totalt)
  • Författare
    ogge_112
    Deltagare

Hej Johan,
    Kan du utveckla, vad är det för tjänst ni tillhandahåller?

ogge_112
    Deltagare

Köper från den svenska distributören

ogge_112
    Deltagare

Har en grossistverksamhet inom e-handel, kan det vara något?

ogge_112
    Deltagare

Lättast är att bara gå in på respektive märkes hemsida så hittar du säkert kontaktuppgifter där, sen är det bara att ringa/maila och be att få prata med den ansvarige.

ogge_112
    Deltagare

Snygg butik, vilken plattform kör ni på och det ni själva som byggt butiken?

ogge_112
    Deltagare

Tack för tipsen, ska gå igenom tjänsterna imorgon.

Vad tycker ni om upplägget, funkar det och finns det saker jag bör tänka på för att det inte ska klassas som skräpost osv?

ogge_112
    Deltagare

Jag har haft dåliga erfarenhet av C4 så jag rekommenderar inte dom. Textalk eller nordiskehandel har jag bra erfarenheter av och båda har snabb och bra support.

ogge_112
    Deltagare

Det kan jag inte veta till 100 procent. Men om denna personen inte skulle fått sina varor så borde den åtminstone svarat på mina påminnelse via mail och brev. Men har inte hört ett ljud från den här personen.

ogge_112
    Deltagare

Stort tack för ett bra svar.

Man är ju väldigt sugen på att försöka sätta dit den här bedragaren. Frågan är ju hur mycket tid och pengar man får lägga ut för att gå vidare till tingsrätten. Den här personen bor väldigt långt ifrån mig, måste man köra upp till denna personens närmaste tingsrätt isåfall?

Stog förövrigt inga argument i papperna som hon har skrivit i.

@rougtube 55274 wrote:

Jag skulle säga att du har goda möjligheter att få bifall i TR. Finns ett antal rättsfall där domstol går på kärandens yrkande utan att det finns spårbarhet. Spårbarhet har egentligen bara en liten del i hela sammanhanget att göra. Vet exempel på tidningsförlag som skickade ut serietidningar och där kunder bestred godtyckligt. I samtliga dessa fall har domstol gått på förlagets yrkanden.

Om din kund beställt av dig är det ju märkligt att hon inte hört av sig förens ärendet gått till kf? Om kunden inte fått vad hon beställt hade hon antagligen hört av sig mycket tidigare.

Om det handlar om 1000 kr är det ett FT-mål, alltså ett sk småmål. Du kan alltså inte bli skyldig några rättegångskostnader om du skulle förlora målet, förutom möjligen ca 1500 kr som motparten kan yrka. På samma sätt kan inte du få rättegångskostnader ersatta av motparten. Vad du får överväga är om det är värt att lägga ned den tid som kommer att krävas för att tvista om dessa pengar.

I många fall, med kunder som bestrider, förväntar de sig inte att man går vidare. Effekten om du väljer att lämna ärendet vidare till TR kan vara att kunden kommer att betala för att slippa processen alt att de inte alls engagerar sig och tredskodom meddelas.

En annan viktig sak att komma ihåg är att sådana här mål normalt aldrig går till huvudförhandling, utan det brukar stanna vid muntlig förberedelse och där försöker även rättens ordförande få parterna att förlikas vilket i ditt fall innebär att du kanske åtminstone får hälften av det som du yrkar.

Har kunden angett några sakliga argument till sitt bestridande?

ogge_112
    Deltagare

Runt 1000-lappen rör det sig om.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 40 totalt)