Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2014 kl. 22:03 #173841NonkanDeltagare
Varför inte ha dem löst i vanliga lagerbackar, typ såna här: Modulback av PP bredd 125 mm Raaco | Produkt | Gigant och använda lagerplats i ordersystemet?
Det borde gå snabbare än att sitta och trä upp dem på spjut. Och när ni får en ny variant är det ju bara att ta en ny låda och märka upp med lagerplats.
18 november, 2013 kl. 06:54 #170217NonkanDeltagareNu har du ju billig som affärsidé, men annars tycker jag prisjakt är alldeles för stort fokus på enbart pris (iofs inte så konstigt med det namnet).
Prisfokuset/billighetsfokuset tycker jag å andra sidan är ett generellt problem i hela e-handelsbranschen riktad mot privatpersoner.
17 augusti, 2013 kl. 09:02 #166886NonkanDeltagareKöpa får du väl göra vad jag vet, det är när du ska sälja det kan bli problem.
31 januari, 2013 kl. 10:02 #159120NonkanDeltagare@Joel 59854 wrote:
Ja, onekligen känns det som att de som säljer denna typ av produkter har lite för bra marginaler
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vinstmarginal på 4,22% förra året är väl ganska modest, speciellt för ett B2B-företag. Vi har ett systerföretag inom vår koncern som säljer lagerinredningar och där ligger vinstmarginalen i snitt mellan 5 och 10%, men då pysslas det en del med begagnat också.
Själv hade du ju 23,14% (extremt högt för handel faktiskt) och 2010 hade Textalk 39,38%..
Jag har inte sett någon klaga på att Partykungen har alldeles för höga marginaler…
Företag måste ju få göra vinst, det borde väl folk på den här sidan förstå om inte annat?
30 september, 2012 kl. 11:13 #152962NonkanDeltagareDet är väldigt billigt jämfört med Posten t.ex.
Tänk även på att moms tillkommer på leverantörernas prislistor. Sedan finns det ju Storstadstillägg (Stockholm) och glesbygdstillägg (typ resten av landet )
13 september, 2012 kl. 20:54 #151997NonkanDeltagareDu kan ju alltid ansöka direkt hos kedjorna:
ICA: https://levnet.ica.se/
Coop: Coopsam – för leverantörer1 juli, 2012 kl. 09:20 #148013NonkanDeltagareVisst betalar han, men det är ju alltid irriterande när det drar ut på tiden. Sedan tar det ju energi också, och det kompenserar knappast påminnelseavgiften.
Ring upp och fråga varför det aldrig betalas i tid och att det är ett problem för dig, det ger kunden en röst bakom alla papper och kanske lite mer insikt om att det faktiskt är människor han köper ifrån.
18 mars, 2012 kl. 19:26 #139699NonkanDeltagareMånga har ju även riktlinjer för hur logotyperna ska användas och de tycker jag man ska respektera, bl.a. med färgval och luft runt logotypen.
16 mars, 2012 kl. 11:23 #139522NonkanDeltagareJag har faktiskt bra erfarenheter av polisen. Någon handlade friskt på mitt kort förra veckan (senaste jag handlade själv på nätet med det kortet var från Parvelito, en slump? Kanske inte. )
Innan jag själv hann märka något blev jag uppringd (fredag kl 14:30) av Nordea kortsäkerhet som frågade om jag handlade något, för det var lite konstiga köpmönster på mitt kort. De spärrade kortet direkt. Sedan ringde de igen och berättade om fler köpförsök och berättade hur jag skulle reklamera.
Sedan ringde jag polisen som tog upp anmälan och frågade lite inledande frågor (15:00), undrade vilket försäkringsbolag jag hade och om jag ville ha stöd från brottsofferjouren.
I tisdags förmiddag blev jag uppringd av en första utredare (pratade som Leif GW Persson, rätt skoj) som sa att de trodde de visste vem det var som handlat och var grejerna var uthämtade (sen att det gick att få ut paket betalade med kort i mitt namn är en grej man kanske borde ta upp med utlämningsstället och nätbutiken).
Igår kom anmälan med brev, det enda felet i den var att min mailadress var felstavad, men det skyller jag på mig p.g.a ett ganska svåruttalat domännamn.
Idag ringde en till från polisen med lite kompletterande frågor för de skulle kolla gemensamma nämnare då det varit fler som drabbats.
Så överlag är jag ganska imponerad över hur det funkat. Räknar kanske inte med en massa fällande domar och fängelse, men bara det att ett brott upptäcks så fort (bra av Nordea) och att utredningen sköts såpass snabbt av polisen gör att jag är en ”nöjd kund”.
Sedan kan man bli både imponerad och lite skrämd av att banken har sån koll på mina köpmönster
23 februari, 2012 kl. 17:13 #137312NonkanDeltagareStationär eller bärbar?
På jobbet (butik) kör vi uteslutande Lenovo, mest för att vi har fantastisk service från ett lokalt företag på det märket, och det är mycket viktigare än själva datormärket. Det är ju arbetsredskap och skrivs ju av…
Hemma kör jag Apple, en iMac 27″ och en äldre MacBook Pro 13″, båda är väldigt tysta.
-
FörfattareInlägg