Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2019 kl. 07:02 #186494TopLadyDeltagare
Hej Dynacube!
En liten uppdatering
Tydligen försöker Krokedil att ta fram en lösning för delreturer med Klarna och vi fick uppfattningen att bollen ligger hos Klarna. Krokedil är i a f pådrivande i detta. Får bra support från dem, även i semestertider.Workaround
Den enda lösningen som fungerar just nu är denna:
1) gör returen som vanligt
2) ta fram miniräknaren
3) dra av avgiften/frakten från ett belopp på en orderrad manuellt.
4) ha koll på ev. frakt-/avgiftsjustering för ev. fri fraktgräns.
5) återbetala frakten manuellt i orderraden shipping i rutan ”ex moms” och rutan ”moms”.
6) klicka på ”återbetala via Klarna”
7) kontrollera Klarna backend så att allt stämmer då klarnakvittot inte blir specat rätt.Några smidiga lösningar som hade varit nice
1) kunna justera rutan för totalbelopp
2) kunna återbetala frakten med knapp, precis som för produkterna.
3) kunna få knappen ”add fee” att fungera med Klarna
4) kunna lägga till en ny produkt som t.ex. ”avgift” Går i Woo men Klarna kan inte läsa in nya orderrader på befintlig order.En pluggin som löser denna administrativa övning, ja tack!
MVH
Nicklas – toplady.se3 juli, 2019 kl. 11:20 #186482TopLadyDeltagareHej Dynacube!
Tack för snabbt svar och förslag!
Vi har testat detta och har dialog med Krokedil som försöker få fram en lösning men tyvärr så fungerar inte detta som det är nu. Det är tydligen begränsningar i Woocommerce som ställer till det. T.ex. så har Woo nu låst för ändringar i rutan ”totalbelopp”. Sedan fungerar inte funktionen ”add fee” som annars hade verit mycket logiskt.
Vi har tidigare lurat systemet med minusbelopp med det var en bugg som nu är åtgärdad…
Det som gör oss lite konfunderade är att det tydligen inte finns en enda e-handlare som använder Woo med Klarna alternativt Collector som sköter delåterbetalningar i Woo back-end…
Men någon måste ju vara först!
12 november, 2018 kl. 12:43 #185769TopLadyDeltagareHej Linus!
Tack för ditt svar.
Ok, vad jag vet så har vi bara Loopia som Webbhotell för mailen. Domänet ligger hos HoP men låg på Loopia förr. Dock verkar domänet toplady.se gå från HoP via Loopia. på något märkligt sätt. Serven ligger på annat ställe.
Ja, hosting eller siten? Verkar ju vara bägge då 2,5 sek vardera.
11 november, 2018 kl. 14:14 #185782TopLadyDeltagareThanks Kodmyran!
8 november, 2018 kl. 17:19 #185800TopLadyDeltagareHej Jonkejober!
Tack för input!
Är det WooCommerce som är spec. tungladdat eller WordPress? Jag ska kolla upp detta närmare. Det verkar ju inte vara hostingen som är största anledningen till långsamma laddtider i a f. Utan kanske som Kodmyran är inne på, det som ligger bakom, om HTML strukturen ensam drar 2,5 av 5 sekunder.
Är det någon som har exempel på tunga WooCommerce mulitsiter med produktvariationer som laddar snabbt? Alltid kul att se!
7 november, 2018 kl. 22:19 #185794TopLadyDeltagareTack Kodmyran!
Vet du om jag kan analysera HTML någonstans för att felsöka eller mäta av detta på något sätt? Själv har jag väl lite grundkoll på Woocommerce men inte på kodningen bakom. Tänker om du vet någon site/verktyg som kan hitta HTML fel eller andra strukturella fel?
MVH
Nicklas -
FörfattareInlägg